8:00-9:00 registrace, snídaně
8:30-16:30 moderátor
AI & trendyFilip Horký působil řadu let jako novinář v ČT, DVTV nebo Seznamu. Tam zastával i pozici vedoucího TV zpravodajství. Forbes ho zařadil do výběru 30 pod 30. Je držitelem ocenění Novinářská křepelka. Nyní působí ve společnosti Livesport.cz jako Head of News Products, kde se věnuje především vývoji projektu FlashNews.
8:30-16:30 moderátor
Programatik a chytrá reklamaJan Bambas, Strategy, Digital & Print director ve skupině IPG Mediabrands. Honza se věnuje online marketingu již 14 let. Zkušenosti sbíral na straně mediálního zastupitelství, vedl oborovou asociaci a posledních sedm let spojuje svoji digitální stopu se skupinou IPG Mediabrands, kde je zodpovědný za digitální a printové oddělení. Zároveň je ambasadorem trading desku Cadreon pro lokální trh. Své mezinárodní zkušenosti s řízením programatických kampaní se snaží promítnout do lokálních strategií a implementací.
8:30-16:00 moderátorka
Data uživatele v sítiJana Břeská zastává od roku 2016 pozici Public Affairs Manager ve SPIR, kde se věnuje jak národní tak evropské legislativě ovlivňující digitální sektor. Zastupuje zájmy sdružení v jednáních s evropskými institucemi i státní správou, v níž v minulosti působila a zabývala se mimo jiné evropskou politikou jednotného digitálního trhu a telekomunikací. Mezi hlavní témata, která od svého nástupu do SPIR řeší, patří GDPR a ePrivacy.
9:00-9:10 Přivítání účastníků, zahájení konference
AI & trendyKateřina Hrubešová se v reklamě, marketingu a v médiích pohybuje 22 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupitelství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetový rozvoj.
9:10-9:30 Úvodní řeč
AI & trendyMichal Hanák je předsedou výkonné rady SPIR za společnost MAFRA, kde je členem představenstva. MAFRA vydává tištěné i internetové zpravodajské tituly. Stál u zrodu digitálního oddělení a přes deset let se věnoval tvorbě jeho obsahu. Podporuje kultivaci českého internetového prostředí a jeho další rozvoj prostřednictvím vhodně nastavených regulačních i samoregulačních mechanismů.
9:30-10:30 Nová vlna digitálního zdanění - změny mezinárodního daňového systému
AI & trendyProjdeme dějiny různých digitálních daní, jejich dopadů na země, průmyslová odvětví a další oblasti. Zmapujeme různé reakce včetně přístupu a řešení OECD a podíváme se, co by taková řešení v budoucnu mohla přinést.
9:30-10:30 Nová vlna digitálního zdanění - změny mezinárodního daňového systému
AI & trendyAndreas Hellmann je International Advocacy Manager v nadaci Americans for Tax Reform Foundation (ATRF). ATRF je výzkumná organizace podporující daňové poplatníky založená ve Washingtonu, D.C. v roce 1985 p. Groverem Norquistem. Americans for Tax Reform jsou zásadně proti všem zvýšením daní. Věří v systém, ve kterém jsou daně jednodušší, plošší, viditelnější a nižší než dnes. Schopnost vlády kontrolovat něčí život se odvíjí od její schopnosti člověka zdanit. Andreas Hellmann se zaměřuje především na otázky mezinárodního zdanění, regulace a obchodu, jako je nadcházející vlna digitálního zdanění po celém světě. Je také zodpovědný za budování koalic a nová středo-pravicová setkání se zaměřením na Evropu. Můžete ho sledovat na Twitteru @ahellmann nebo ho kontaktovat e-mailem na adrese ahellmann@atr.org.
10:30-11:00 Nenechte GDPR zabít vaši marketingovou strategii: maximalizace opt-in a budování kompatibilního marketingového programu
AI & trendyPochopení oprávněného zájmu vs. souhlasu pro marketingové účely. Více osvědčených postupů pro maximalizaci účasti a souhlasu. Pokyny k sestavení účinné marketingové strategie v souladu s GDPR.
10:30-11:00 Nenechte GDPR zabít vaši marketingovou strategii: maximalizace opt-in a budování kompatibilního marketingového programu
AI & trendyPochopení oprávněného zájmu vs. souhlasu pro marketingové účely. Více osvědčených postupů pro maximalizaci účasti a souhlasu. Pokyny k sestavení účinné marketingové strategie v souladu s GDPR.
Zachary Faruque pracuje jako Solutions Engineer ve společnosti OneTrust PreferenceChoiceTM, která je součástí nejpoužívanější technologické platformy pro soukromí, bezpečnost a rizika třetích stran. Ve své roli Zachary Faruque radí velkým i malým společnostem osvědčené postupy jak budovat zajímavé uživatelské zážitky a důvěru a zároveň být ve shodě se stovkami globálních předpisů o ochraně osobních údajů, včetně CCPA, TCPA, CASL a GDPR. Zachary Faruque Certified Information Privacy Professional (CIPP/E).
11:00-11:30 Kávová přestávka
11:30-12:00 Druhá vlna programatiku
Programatik a chytrá reklamaPřipojte se k Agatě Gazdziak, Market Director pro střední a východní Evropu v Xandru, která bude zkoumat tři klíčová témata aktuálně utvářející reklamní průmysl - výkonnou technologii, data a obsah a příležitosti, které nové mediálním prostředí nabízí.
11:30-12:00 Druhá vlna programatiku
Programatik a chytrá reklamaBěhem posledních 50 let jsme sledovali v inzerci posun z modelu push to pull. Nyní sledujeme, jak se vyvíjí v ten, který klade důraz na distribuci a personalizaci. Naše odvětví se potýká s výzvou zachytit čas a pozornost diváků relevantními a poutavými způsoby ať konzumují obsah kdekoli a jakkoli.
Připojte se k Agatě Gazdziak, Market Director pro střední a východní Evropu v Xandru, která bude zkoumat tři klíčová témata aktuálně utvářející reklamní průmysl – výkonnou technologii, data a obsah a příležitosti, které nové mediálním prostředí nabízí.
Agata Gazdziak je na pozici ředitelky trhu v týmu Xandr zodpovědná za představení programatického inventory Microsoftu klíčovým potenciálním partnerům v regionu střední a východní Evropy. Věnuje se hlavně vyhledávání a zvyšování poptávky na trzích, vzdělávání a poskytování poradenství v oblasti programatických nákupních strategií.
11:30-12:00 Umělá inteligence a automatizace zpravodajství v ČTK
AI & trendyAutomaticky generované zprávy na základě dat jsou jednou z cest, kterou se vydávají tiskové agentury včetně ČTK. Máme se použití automatizace a umělé inteligence v žurnalistice bát? Jaké přináší benefity? Nahradí živé novináře RUR?
11:30-12:00 Umělá inteligence a automatizace zpravodajství v ČTK
AI & trendyAutomaticky generované zprávy na základě dat jsou jednou z cest, kterou se vydávají tiskové agentury včetně ČTK. Máme se použití automatizace a umělé inteligence v žurnalistice bát? Jaké přináší benefity? Nahradí živé novináře RUR?
Více se dozvíte od šéfredaktorky zpravodajství ČTK Radky Matesové Markové.
Radka Matesová Marková pracuje v národní tiskové agentuře od roku 1997. Působila mimo jiné jako zpravodajka ČTK v Paříži, vedoucí zahraničí redakce a šéfeditorka. Šéfredaktorkou zpravodajství se stala v únoru 2018 jako první žena ve stoleté historii ČTK. Držitelka ocenění Novinářská křepelka za rok 2003.
11:30-12:00 Provozní a lokalizační údaje v policejní praxi
Data uživatele v sítiJiž celou řadu let platí povinnost uchovávat údaje z telekomunikačního provozu, které se za určitých podmínek poskytují orgánům činným v trestním řízení. Tento fakt bývá někdy kritizován, nicméně na příkladech z praxe si význam elektronických stop prakticky ukážeme, abychom viděli, jak data zásadním způsobem přispěla k odhalení pachatele trestné činnosti.
11:30-12:00 Provozní a lokalizační údaje v policejní praxi
Data uživatele v sítiJiž celou řadu let platí povinnost uchovávat údaje z telekomunikačního provozu, které se za určitých podmínek poskytují orgánům činným v trestním řízení. Tato povinnost je dlouhodobě kritizována a často se poukazuje na to, že tyto citlivé údaje, které mohou vypovídat velmi zásadně o soukromí uživatelů, jsou uchovávány zbytečně, neboť jejich význam při vyšetřování trestné činnosti není tak zásadní. Z pohledu policejní práce však význam těchto elektronických stop s přesunem komunikace do virtuální sféry roste, což přednášející prakticky ukáže na příkladech z policejní praxe, kdy právě data z komunikace zásadním způsobem přispěla k odhalení pachatele trestné činnosti.
Kateřina Kašpárková pracuje jako právník odboru bezpečnostní politiky Ministerstva vnitra od roku 2007, přičemž se věnuje různým aspektům vnitřní bezpečnosti a ochraně soukromí v policejní práci. Pravidelně zastupuje ČR v rámci pracovních skupin Rady EU, podílí se tak na formování pozic k právním předpisům, např. k dosud nepřijatému nařízení o prevenci šíření teroristického obsahu online. Zastupovala vládu v rámci řízení o poslaneckém návrhu na zrušení uchovávání provozních a lokalizačních údajů z telekomunikačního provozu. Je členkou rozkladové komise Rady ČTÚ.
12:00-12:30 Řešení sedmi hříchů Ad Tech
Programatik a chytrá reklamaDigitální reklama v současné době čelí krizi důvěry, která je umocněna klíčovými neuralgickými body zesílenými reklamními technologiemi. Patří mezi ně snížená efektivita, špatná transparentnost a určitá zmatečnost napříč odvětvím. Kromě mapování sedmi problematických oblastí se podíváme i na cestu k jejich vyřešení.
12:00-12:30 Řešení sedmi hříchů Ad Tech
Programatik a chytrá reklamaDigitální reklama v současné době čelí krizi důvěry, která je umocněna klíčovými neuralgickými body zesílenými reklamními technologiemi. Patří mezi ně snížená efektivita, špatná transparentnost a určitá zmatečnost napříč odvětvím. Kromě mapování sedmi problematických oblastí se podíváme i na cestu k jejich vyřešení.
Oliver Whitten těží z více než desetiletých zkušeností v odvětví digitální reklamy. Dříve působil jako generální ředitel a Senior Vice President ve společnosti Rubicon Project EMEA, ředitel vydavatelských služeb ve společnosti AOL Advertising a vedoucí UK vydavatelských služeb ve společnosti Advertising.com. V roli Chief Operating Officer ve společnosti Adform využívá Oliver své odborné znalosti v oblasti škálování globálních komerčních operací a dohlíží na globální klientské služby, operace a rozvoj podnikání společnosti Adform. Má magisterský titul z London School of Economics and Political Science, bakalářský titul z University of Manchester a strávil 2 roky v Japonsku v rámci programu JET.
12:00-12:30 Analýza a tvorba textového obsahu založené na AI
AI & trendyJak může AI pomoci s analýzou textového obsahu? Strojové zpracování textů pomáhá vyřešit segmentaci obsahu, najde klíčová slova, kategorie IAB, atd. V e-commerce pomůže například se shrnutím recenzí. Opačný proces umožní strojově vytvářet obsah a vyřešit tak nudnou a opakující se práci.
12:00-12:30 Analýza a tvorba textového obsahu založené na AI
AI & trendyJak může AI pomoci s analýzou textového obsahu? Strojové zpracování textů pomáhá vyřešit segmentaci obsahu, najde klíčová slova, kategorie IAB, atd. V e-commerce pomůže například se shrnutím recenzí. Opačný proces umožní strojově vytvářet obsah a vyřešit tak nudnou a opakující se práci.
Petr Hamerník je spoluzakladatel technologické firmy Geneea, která se věnuje automatickému zpracování textů. Během studia matfyzu byl u vzniku softwarové firmy NetBeans, která vytvořila známé vývojové prostředí pro Javu. Později spoluzaložil a vedl českou pobočku firmy ChemAxon a mnoho let pracoval na vývoji softwaru pro farmaceutické společnosti.
12:00-12:30 (Ne)právem opomíjená data (rozhovor)
Data uživatele v sítiPoskytovatel připojení k internetu a telekomunikační firmy teoreticky mohou analyzovat obrovské množství dat o chování a zvyklostech svých zákazníků. Resp. jejich modemů. A naopak jiná data, se kterými pracují online služby, zase nevidí. Dají se tato data využít? A která? A chce ta data vůbec někdo využívat?
12:00-12:30 (Ne)právem opomíjená data (rozhovor)
Data uživatele v sítiPoskytovatel připojení k internetu a telekomunikační firmy teoreticky mohou analyzovat obrovské množství dat o chování a zvyklostech svých zákazníků. Resp. jejich modemů. A naopak jiná data, se kterými pracují online služby, zase nevidí. Dají se tato data využít? A která? A chce ta data vůbec někdo využívat? Rozhovor povede Jana Břeská.
Rostislav Kocman je manažer regulace v ISP Allianci, zastupuje malé a střední regionální poskytovatele internetu u regulátorů a u státní správy a současně těmto firmám radí, jak by mohly na trhu lépe obstát a fungovat a zejména jak dodržet často protichůdné regulační požadavky. Mimoto se jako bývalý publicista i nadále věnuje psaní, občasnému komentování a analyzování všeho, co s oborem telekomunikací a online služeb souvisí.
12:30-13:00 Je blockchain zázračným lékem na reklamu?
Programatik a chytrá reklamaDo roku 2022 by celosvětové výdaje na digitální reklamu mohly dosáhnout hodnoty 427,26 miliard USD. Stále je to však do značné míry ovlivněno podvody s reklamami a nedostatečnou transparentností. Nedávné skandály se zneužíváním soukromí a osobních údajů přinesly ještě více otázek o budoucnosti digitálních reklam. Ale hodně lidí se domnívá, že lze odpovědi najít pomocí technologie blockchain. Zachrání nás všechny blockchain?
12:30-13:00 Je blockchain zázračným lékem na reklamu?
Programatik a chytrá reklamaDo roku 2022 by celosvětové výdaje na digitální reklamu mohly dosáhnout hodnoty 427,26 miliard USD. Stále je to však do značné míry ovlivněno podvody s reklamami a nedostatečnou transparentností. Nedávné skandály se zneužíváním soukromí a osobních údajů přinesly ještě více otázek o budoucnosti digitálních reklam. Ale hodně lidí se domnívá, že lze odpovědi najít pomocí technologie blockchain. Zachrání nás všechny blockchain?
Ivan Manchev je zkušený kreativec, za nímž stojí bohaté portfolio projektů v oblasti reklamy, online marketingu a vývoje softwaru. V současné době se stará o produktový marketing, strategii a komunikaci v síti AdEx Network, což je decentralizovaná reklamní síť, která propojuje vydavatele a inzerenty pomocí blockchainu a kryptografie.
12:30-13:00 Važme si cookies, dokud je máme. Digitální reklama v privacy-first cookieless světě.
Data uživatele v sítiOnline reklamní svět jak jej známe bude brzy minulostí. Internetové prohlížeče v zájmu ochrany soukromí uživatelů rychle omezují 3rd party cookies. GDPR přinesla výrazné omezení v práci s daty. Má nás to mrzet, nebo to umíme dělat jinak a lépe?
12:30-13:00 Svět Influencerů: Od legrace k edukaci
AI & trendyNa IAC se představí mimo jiné tým, který stojí za instagramovým účtem Světa influencerů. Osvětlí důvody vzniku i to, zda jejich snaha o edukaci a profesionalizaci trhu nese ovoce.
Petr Vančura, MediaCom
12:30-13:00 Svět Influencerů: Od legrace k edukaci
AI & trendyInfluencer marketing zažil v posledních letech neuvěřitelný boom. Většina zadavatelů i agentur pochopila, že tento segment má výrazný dopad na marketingové výsledky a z toho důvodu jej nelze ignorovat. Narozdíl od jiných digitálních disciplín chybí však influencer marketingu stále jistá zlatá pravidla či instituce, které by pomohly sjednotit odvětví a stanovily jasné standardy pro influencery i zadavatele. I proto je stále možné, že na trhu operují různé subjekty, které působí dokonce i za hranicemi zákonů. Nejen z těchto důvodů vznikají na sociálních sítích velmi často reklamy, které jsou spíše směšné než úspěšné. Přesně z tohoto popudu vznikl projekt Svět Influencerů, který ale nakonec vyústil v něco, co překračuje meze legrace a řeší potřebu aplikovat samoregulaci tohoto prostředí daleko víc než u jiných reklamních prostředků. Jak to legálně, komunikačně a efektivně (ne)dělat prozradí autoři IG světa influencerů.
Petr Vančura, MediaCom
Marek Bačo, Strategy Director ve společnosti MediaCom, vede v současné době oddělení strategického plánování a obsahového marketingu v mediální agentuře MediaCom. Marektingu a médiím se věnuje od roku 2003. Má za sebou bohaté zkušenosti především s digitálními kampaněmi, výkonnostním a obsahovým marketingem, které získal jak na straně dodavatelů obsahu (Xchat či ARBOineractive), tak i na straně zadavatelů a agentur (neo@Ogilvy, H1.cz či MediaCom).
Petr Vančura pracuje na pozici Head of Interaction v pražské mediální agentuře Mediacom. V mediálním světě se pohybuje posledních 16 let. Z externího redaktora se postupně přes reklamní agenturu propracoval až do pozice Head of Interaction. Před tím pracoval v digitálním oddělení Universal McCann. Je členem evropské pracovní skupiny pro Brand Safety. Mediacom je druhou největší mediální agenturou na českém trhu. Je součástí nadnárodní společnosti GroupM, která je světově nejaktivnější reklamní skupinou.
13:00-13:30 Výhody a úskalí univerzálního panelového měření
AI & trendyJe čas opustit site-centric měření? Jak se v postcookies době bude měřit zásah kampaní, překryvy mediatypů a mezistátní přesahy? Dá se měřit e-commerce?
13:00-13:30 Výhody a úskalí univerzálního panelového měření
AI & trendyJe čas opustit site-centric měření? Jak se v postcookies době bude měřit zásah kampaní, překryvy mediatypů a mezistátní přesahy? Dá se měřit e-commerce?
Michal Fejk se dvacet let zabývá strategií, prodejem, nákupem a plánováním reklamy v tisku, televizi a zejména v online prostředí. Pracoval v mediálních domech i na straně zadavatelů reklamy, v posledních letech se věnuje datové bázi reklamy.
13:00-13:30 Cookies a problémy, o kterých se (ne)mluví. Proč a jak je řešit?
Data uživatele v sítiProč se o budoucnost cookies zajímat? Jaká je nyní reálná životnost cookies? Liší se na typu zařízení? Formátu? Publisherovi? V přímém/RTB nákupu? Přestanou reklamní cookies úplně existovat? Nahradí je něco? Co to bude?
13:00-13:30 4 zažité mýty, kvůli kterým utíkají značkám v digitálu peníze
Programatik a chytrá reklamaProšli jsme data z 15 miliard impresí a podívali se, jak (ne)efektivně se dnes pracuje s mediasplitem, datovým cílením a kreativami. Závěr? Online reklama jede v zajetých kolejích a značky za to zbytečně platí.
13:00-13:30 4 zažité mýty, kvůli kterým utíkají značkám v digitálu peníze
Programatik a chytrá reklamaProšli jsme data z 15 miliard impresí a podívali se, jak (ne)efektivně se dnes pracuje s mediasplitem, datovým cílením a kreativami. Závěr? Online reklama jede v zajetých kolejích a značky za to zbytečně platí. Jestli chcete v digitálu excelovat, musíte svůj přístup změnit.
Josef Prorok, Client Service Director, Red Media – Publicis Groupe, nastoupil do digitální mediální agentury Red Media v roce 2014 po ukončení kariéry profesionálního atleta. Připravoval mediální strategie pro klienty z oblasti finančnictví, automotive nebo spotřebního zboží a poslední roky z pozice teamleadera vedl tým plannerů. Dnes stojí v čele mediálního týmu skupiny ČSOB postaveného klientovi na míru z expertů napříč celou mateřskou Publicis Groupe.
13:30-14:30 Oběd
14:30-15:00 Programatik Audio
Programatik a chytrá reklamaProgramatik audio v síti rádií MMS: ukážeme co řešíme při implementaci, jak zapojujeme přímý obchod a programatik. Probereme, s čím se potkáváme při zavádění formátu, který zatím v ČR téměř nikdo nekupuje.
14:30-15:00 Programatik Audio
Programatik a chytrá reklamaProgramatik audio v síti rádií MMS: ukážeme co řešíme při implementaci, jak zapojujeme přímý obchod a programatik. Probereme, s čím se potkáváme při zavádění formátu, který zatím v ČR téměř nikdo nekupuje.
Roman Stolejda je jednatelem společností Impression Media, Programmatic Media, RadiaCZ, Viaso, Magazín Zahrada. Od roku 1996 působil v tištěných médiích, mj. jako obchodní ředitel VLM, výkonný ředitel lokální divize MF, ředitel printu v Mafře. Společnosti, které v současnosti zastupuje, poskytují marketingové strategie, programatické plánování online i audio, webovou analytiku, PR komunikaci, marketing na sociálních sítích, event marketing a další služby.
14:30-15:30 debata o crossmediálním měření
AI & trendyCo jsou to cross-mediální data? Ustrnul vývoj nebo se pomalu posouváme správným směrem? Díváme se vůbec na ‘crosmediál‘ ze správného úhlu? Odpovědi na tyto otázky budou v debatě hledat hosté Víta Smékala. Zazní pohled zástupců mediální agentury, zadavatele (inzerenta) a dodavatele výzkumu.
Michal Vodák, Heureka Group
Josef Fišer, Median
Zdeněk Kubena, Omnicom Media Group
Lukáš Vinkler, Gemius
14:30-15:30 debata o crossmediálním měření
AI & trendyCo jsou to cross-mediální data? Ustrnul vývoj nebo se pomalu posouváme správným směrem? Díváme se vůbec na ‘crosmediál‘ ze správného úhlu? Odpovědi na tyto otázky budou v debatě hledat hosté Víta Smékala. Zazní pohled zástupců mediální agentury, zadavatele (inzerenta) a dodavatele výzkumu.
Michal Vodák, Heureka Group
Josef Fišer, Median
Zdeněk Kubena, Omnicom Media Group
Lukáš Vinkler, Gemius
Vít Smékal je Research Director fimy Comscore, kde se v několika evropských zemích podílí na projektech měření digitální audience a integrace dat různých médiatypů. V minulosti působil v ČR jako ředitel výzkumu na straně mediální agentury a zabýval se využitím marketingových informací a mediálních dat v kontextu marketingové komunikace. Vít Smékal bude moderátorem debaty o crossmediálním měření.
Michal Vodák je Chief Commercial Officer v Heureka Group, hlavního srovnávače cen a online nákupního rádce působícího v devíti zemích CEE. Michal Vodák má na starosti oblast marketingu značek a výkonu, prodeje, služeb zákazníkům a rozvoje podnikání. Má více než 18 let zkušeností v oblasti marketingu a komunikace, které získal na manažerských pozicích v České spořitelně, T-Mobile, Mars, Seznam.cz, Mafra media company a ve společnosti Schaeffler.
Josef Fišer se pohybuje na poli výzkumu médií, reklamy a marketingu již 15 let. Zkušenosti nasbíral v médiích i výzkumných agenturách. Jeho doménou je výzkum mediální komunikace z pohledu expozice i reálných efektů mediálních kampaní. V MEDIANu se jako ředitel projektu crossmediálního crossplatformního měření adMeter zaměřuje na efektivitu užitých reklamních formátů a mediálních kanálů napříč mediatypy i optimalizaci mediamixu a plánování kampaní ve vztahu k jejím cílům. Užití nových technologií v mediálním výzkumu považuje ze nezbytný vývoj k vyšším výkonům kampaní.
Zdeněk pracuje ve výzkumném oddělení mediální skupiny Omnicom Media Group od roku 1996. Pamatuje měření televizní sledovanosti deníčkovou metodou, zažil zrod elektronického měření televize, byl u počátků Netmonitoru, monitoringu mediální výdajů a dalších významných tržních výzkumných projektů. Aktivně se zapojuje v rámci metodologických komisí ATO a SPIR. V současné době vykonává pozici ředitele výzkumu skupiny Omnicom Media Group, kde hledá se svým týmem odpovědi na otázky v oblasti chování zákazníků, mediální konzumace. Aktivně se věnuje rozvoji data science. V posledních letech pracoval na vývoji exkluzivního crosmediálního řešení. Miluje svoji ženu a své dvě dcery. Má rád dobré jídlo, kvalitní červené víno a jachting.
Lukáš Vinkler pracuje jako Business Development Manager ve společnosti Gemius, kde je zodpovědný za aktivity a rozvoj v oblasti měření online návštěvnosti a reklamy na trzích CEE regionu. Zkušenosti začal sbírat v roce 2007 ve společnosti Mediaresearch při realizaci projektu NetMonitor. V letech 2010 az 2013 působil na pozici Group Internet Research Analyst v mediální skupině CME. Současnou pozici zastává od roku 2014.
14:30-15:00 Zkušenosti publishera se správou cookies
Data uživatele v síti
Pavel Kočička, MAFRA
15:00-15:30 Cesta na číze do McDonald’s online, aneb význam lokálního marketingu
Programatik a chytrá reklamaCo je to lokální marketing, proč ho využívat, jaké přináší výhody a jak s lokálním marketingem pracuje agentura OMD ve spolupráci s McDonald's a další tipy jak pracovat s kontaktními místy ukáží Michal Ťoupalík (OMD/Omnicom Media Group) a host Rudolf Ešner (McDonald's).
Rudolf Ešner, McDonald's
15:00-15:30 Cesta na číze do McDonald’s online, aneb význam lokálního marketingu
Programatik a chytrá reklamaCo je to lokální marketing, proč ho využívat, jaké přináší výhody a jak s lokálním marketingem pracuje agentura OMD ve spolupráci s McDonald’s a další tipy jak pracovat s kontaktními místy ukáží Michal Ťoupalík (OMD/Omnicom Media Group) a host Rudolf Ešner (McDonald’s).
Rudolf Ešner, McDonald's
Michal Ťoupalík se pohybuje ve světě Data&Digital přes 11 let. Prošel jak digitálním oddělením, tak klientským servisem mediálních agentur. V současné době pracuje jako Client Service Director v OMD Czech. Jeho rolí je akcelerace klientského byznysu a excelentní klientský servis napříč portfoliem. Během své kariéry prosazuje využívání technologických řešení v komunikaci. Mimo to vášnivě sleduje exponenciální růst nových technologií, a to, jak tyto trendy ovlivní náš svět.
Rudolf Ešner pracuje v marketingu McDonald’s, kde se kromě jiného věnuje využívání digitální marketingové podpory, nástrojů a médií nejen v online prostředí, ale i v offline a instore komunikaci. Kromě McDonald’s má bohaté zkušenosti z marketingu maloobchodních řetězců, v posledních 10 letech pracoval jak na kampaních na podporu prodeje pro celé trhy, tak s lokální marketingem a reklamou v místě prodeje.
15:00-15:30 Jak propojení digitálních a TV dat přináší prospěch digitálu
Data uživatele v sítiData jsou základem omnichannel plánování. Propojit digitální data s dalšími datovými zdroji pomáhá stavět efektivnější kampaně. Na konkrétních příkladech z praxe si ukážeme, jak propojení offline a online dat funguje. A hlavně, jak je z takového propojení možné vytěžit v digitálním světe co nejvíce.
15:00-15:30 Jak propojení digitálních a TV dat přináší prospěch digitálu
Data uživatele v sítiData jsou základem omnichannel plánování. Propojit digitální data s dalšími datovými zdroji pomáhá stavět efektivnější kampaně. Na konkrétních příkladech z praxe si ukážeme, jak propojení offline a online dat funguje. A hlavně, jak je z takového propojení možné vytěžit v digitálním světe co nejvíce.
Jiří Vítek je CEO ve společnosti RVT Integral.Jako vystudovaný teoretický fyzik se začal na sklonku devadesátých let zabývat mediálními daty, tehdy především těmi z peoplemetrů. V roce 1999 přešel do mediální agentury Mindshare. Nejprve měl na starosti oddělení mediálních výzkumů a později oddělení klientského servisu. Od roku 2009 pak celou agenturu Mindshare. Před dvěma lety se ale rozhodl opustit korporát a vrátit se, v rámci vlastní firmy, zpátky k datům. Obzvláště pak k jejich využití pro marketing a ecommerce. Díky rozvoji digitálu se nám totiž otvírají neuvěřitelné nové možnosti jejich využití a zpracování. A to ho baví.
15:30-16:00 Predikce a modelování ve službách programatického nákupu zvyšuje nákupní zážitek
Data uživatele v sítiZa pomocí matematického modelu jsme schopni analyzovat nákupní chování zákazníka a předpovědět, o jaké konkrétní zboží či službu má zájem.
15:30-16:00 Predikce a modelování ve službách programatického nákupu zvyšuje nákupní zážitek
Data uživatele v sítiZa pomocí matematického modelu jsme schopni analyzovat nákupní chování zákazníka a předpovědět, o jaké konkrétní zboží či službu má zájem. Na případové studii dokážeme, že zákazník je ochoten utratit více, když jej neobtěžujeme irelevantní nabídkou a dáváme mu zprávu na míru. Naše práce byla oceněna prvním místem v nové kategorii marketingové transformace cen EFFIE.
Martin Petera je Lead Project Manager ve společnosti Dentsu Aegis Network. Věnuje se médiím po celý profesní život, od psaní o offline médiích (zejména rádio, TV a print) se přesunul do online marketingu, kde efektivněji využije své statistické vzdělání. Pro Dentsu Aegis Network řeší projekty související s daty a technologiemi a pomáhá klientům rozvíjet se v datově-analytické oblasti. Zároveň vede projekty, v nichž se kombinují poznatky z offline a online prostředí.
15:30-16:00 Data Science ve službách mediální agentury
Programatik a chytrá reklamaZástupci GroupM vám vysvětlí, jak lze vlastními algoritmy zvýšit potenciál online reklamy k budování znalosti značky.
Ondřej Bartůněk, Mindshare
15:30-16:00 Data Science ve službách mediální agentury
Programatik a chytrá reklamaZástupce GroupM Jiří Udatný a zástupce Mindshare Ondřej Bartůněk vám vysvětlí, jak lze vlastními algoritmy zvýšit potenciál online reklamy k budování znalosti značky.
Ondřej Bartůněk, Mindshare
Jiří Udatný je v GroupM zodpovědný za celkovou strategii skupiny v datově-analytické oblasti přes všechny online i offline komunikační aktivity. Jeho tým analytiků a programátorů je zodpovědný za rozvoj a správu vlastních technologických platforem zahrnují např. Data Management Platformu, online systém pro reporting digitálních kampaní či vývoj výzkumných nástrojů a služeb. Je členem metodologické komise ATO (Asociace televizních organizací) a pravidelně přednáší na VŠE.
Na pozici Digital Director v mediální agentuře Mindshare má Ondřej Bartůněk na starosti pokračování a podporu digitální transformace společnosti a zajištění vedoucí pozice na trhu jakožto lídra v oblasti digitálních řešení na poli médií. Na vedoucí pozici v digitálním oddělení se věnuje strategickému řízení, předvídání digitálních trendů a potřeb klientů, rozvoji talentů, podpoře inovací, vývoji a dohledu nad dodržováním nejlepších praktik a standardů. Před nástupem do Mindshare působil v technologické společnosti Adform, kde měl na starosti vedení konzultantských týmů v Praze, Istanbulu a Dubaji. Byl rovněž zodpovědný za rozvoj a podporu jednotlivých produktů v ČR a na Slovensku, zahrnující DSP, SSP, vydavatelský a inzerentský ad server, DMP a Creative Studio.
15:30-16:00 Hbb TV jako jeden z pilířů VoD v Česku
AI & trendyStav HbbTV v ČR a jeho vývoj. Měření HbbTV trhu v ČR. První zkušenosti s využíváním Big dat v rámci HbbTV. Jak se bude měnit klasické lineární vysílání díky HbbTV a Big data z pohledu uživatelů i inzerentů.
15:30-16:00 Hbb TV jako jeden z pilířů VoD v Česku
AI & trendyStav HbbTV v ČR a jeho vývoj. Měření HbbTV trhu v ČR. První zkušenosti s využíváním Big dat v rámci HbbTV. Jak se bude měnit klasické lineární vysílání díky HbbTV a Big data z pohledu uživatelů i inzerentů.
Iva Nesrstová pracuje na pozici HbbTV managera FTV Prima. Zabývá se rozvojem nejnovější digitální platformy skupiny Prima, která je známá pod označením červené tlačítko. V televizi Prima pracuje 5 let, začínala na pozici analytik výzkumu a poté přešla do on-line oddělení na pozici marketing manager. Před příchodem do FTV Prima pracovala v marketingovém oddělení společnosti L´Oréal.
16:00-16:30 Proč bychom se měli zajímat o „Light TV Viewers“?
AI & trendyKdo jsou „light TV viewers“, kolik jich je, na jakých webech či mobilních aplikacích je můžeme nalézt a jsou svým sociodemografickým profilem a crossmediálním chováním natolik specifičtí, abychom jim věnovali zvýšenou pozornost?
16:00-16:30 Proč bychom se měli zajímat o „Light TV Viewers“?
AI & trendyPoslední dobou často skloňovaná cílová skupina online kampaní, tvz. „Light TV Viewers“ se stále více co dostává do hledáčku mediálních plannerů i koncových zadavatelů reklamy, kteří se snaží doplnit tradiční offline kanály ve svém mediamixu. Kdo jsou ale „light TV viewers“, kolik jich je, na jakých webech či mobilních aplikacích je můžeme nalézt a jsou svým sociodemografickým profilem a crossmediálním chováním natolik specifičtí, abychom jim věnovali zvýšenou pozornost? Odpověď nabídne příspěvek Josef Fišera z agentury MEDIAN opřený o analýzu této žádané cílové skupiny v datech crossmediálního crossplatformního měření adMeter.
Jakub Mikulka, Senior Researcher ve společnosti Median, je datový analytik a statistik s bohatými zkušenostmi jak z akademické, tak z komerční sféry. Ve výzkumné agentuře Median se specializuje na crossmediální analýzy a snaží se také identifikovat praktické dopady reklamních kampaní v našich hlavách.
16:00-16:30 Programatické video a budoucnost videoreklamy
Programatik a chytrá reklamaVideoreklamy jsou jedním z nejrychleji rostoucích formátů v programatiku. Naučte se, jak rozhodovat o investicích do videa a zefektivnit videoreklamu. Získejte aktuální přehled o trhu programaticky obchodovaného videa: jaké jsou standardy, trendy, osvědčené postupy a nástroje a také budoucnosti videa s vývojem Addressable TV.
16:00-16:30 Programatické video a budoucnost videoreklamy
Programatik a chytrá reklamaVideoreklamy jsou jedním z nejrychleji rostoucích formátů v programatiku. Naučte se, jak rozhodovat o investicích do videa a zefektivnit videoreklamu. Získejte aktuální přehled o trhu programaticky obchodovaného videa: jaké jsou standardy, trendy, osvědčené postupy a nástroje a také budoucnosti videa s vývojem Addressable TV.
Gosia Kmieciak ve Varšavě odpovídá za řízení obchodních a prodejních operací společnosti Smart pro střední a východní Evropu (CEE). Dohlíží na plánování, vývoj a implementaci prodejní strategie společnosti Smart v celém regionu. Do společnosti Smart nastoupila v únoru 2018 s více než 10letou zkušeností v různých prodejních prostředí, zejména s předními světovými společnostmi jako Adform a Google, kde byla konzultantkou reklamní technologie a digitálních řešení pro klíčové mediální agentury a přímé klienty.
16:30-20:30 Networking
Workshopy
13:00-14:45 Úvod do online mediálního plánování
workshopyPodíváme se na online trh, různé digitální kanály a jejich specifika, také jejich zapojení do mediální komunikace. Workshop bude probíhat interaktivní formou.
13:00-14:45 Úvod do online mediálního plánování
Přednášející: Andrea Janigová, OMD
Struktura obsahu:
- Online trh
- Druhy digitálních kanálů a jejich specifika
- Zapojení digitálních kanálů do mediální komunikace
Workshop bude probíhat interaktivní formou.
Podíváme se na online trh, různé digitální kanály a jejich specifika, také jejich zapojení do mediální komunikace.
Andrea Janigová pracuje v Omnicom Media Group na pozici Head of Special Projects, v mediální oblasti se pohybuje již 19 let a na práci ji baví lidi, změny, dynamika, rychlost, svoboda. Pro klid své duše potřebuje všechno dělat na 120 % a víc.
15:15-17:00 Úvod do programatického obchodování
workshopyChcete porozumět podstatě programmatického plánování? Chcete zažít na vlastní kůži, co se děje v milisekundách než se uživateli zobrazí reklama? Chcete chápat jak systémy vyberou, která to bude a proč? Nakonec si kampaň společně postavíme.
15:15-17:00 Úvod do programatického obchodování
Úvod do programatického obchodování: struktura workshopu
- Představení zájmů a činností účastníků
- Úvod do programatiku
- co je podstatou
- v čem se liší od klasického nákupu
- jakou hraje na trhu roli… kde všude ho najdeme
- výhody a nevýhody v marketingové praxi
- jak to zhruba celé funguje (vysvětlení schématu)
- Vizualizace vyřčeného: IMPRESSION SLOW MOTION GAME
- prožijeme si milisekundy rozhodovacího procesu v reálu milionkrát zpomaleném formou hry
- České reálie… technologie na trhu, co která dělá, kdo co používá
- Case Advertisera v reálném prostředí (DSP)
- zapojíme publikum do vytvoření kampaně
- Case Publishera v reálném prostředí (SSP)
- bonus pro publikum: co řeší médium a co vše vstupuje do jeho rozhodování
Tomáš Řehák se v českém on-line mediálním světě pohybuje od jeho prvopočátků, dřive se věnoval výzkumu (OMD research), zakládal online oddělení pro skupinu Omnicom, mj. inicioval vznik SPIR. Od roku 2013 se s kolegy ve vlastní společnosti Programmatic věnuje pokročilým technologiím pro advertisery i publishery.