Programem vás provede David Slížek, Lupa.cz.
Téměř rok poté, co GDPR nabylo účinnosti, vydavatelé i reklamní průmysl začínají vyhodnocovat úspěšnost opatření, která v květnu 2018 přijali. Výklad paragrafů však do nového světla začínají stavět některá rozhodnutí dozorových orgánů napříč EU a obavy vzbuzují dosud neuzavřené stížnosti. Reflektují rozhodnutí regulátorů technologickou realitu, nebo neodůvodněně utahují oprátku digitálnímu průmyslu? Podcenily podniky přípravu, nebo jsou stížnosti motivovány úplně něčím jiným než čirým zájmem o zachování soukromí uživatelů internetu? Co nová rozhodnutí znamenají nebo mohou znamenat pro digitální průmysl? Nestojíme už jednou nohou v režimu ePrivacy? Nejen o těchto otázkách budou diskutovat odborník na paragrafy a odborník na technologie.
Moderuje Jana Břeská, SPIR.
Manažerka pro státní správu
Sdružení pro internetový rozvoj
Jana Břeská zastává od roku 2016 pozici Public Affairs Manager ve SPIR, kde se věnuje jak národní tak evropské legislativě ovlivňující digitální sektor. Zastupuje zájmy sdružení v jednáních s evropskými institucemi i státní správou, v níž v minulosti působila a zabývala se mimo jiné evropskou politikou jednotného digitálního trhu a telekomunikací. Mezi hlavní témata, která od svého nástupu do SPIR řeší, patří GDPR a ePrivacy.
Platform Solution Consultant
Adam Nykles se pohybuje v online marketingu od roku 2010, své zkušenosti nasbíral v několika mediálních domech a u českého mobilního operátora, kde měl na starosti právě mimo jiné i nastavování obchodních modelů a praktických příkladů využití dat. V Adformu má Adam na starosti klíčové zákazníky a rozvoj data management platformy v regionu CEE.
Ředitel právního úseku
Vladan Rámiš je právníkem mediální skupiny MAFRA a předsedou Spolku pro ochranu osobních údajů. Při své práci se zabývá zejména mediální problematikou, mj. v oblasti internetových médií, tiskového práva a televizního vysílání. Vedle toho působí v rámci SPIR a je členem arbitrážní komise Rady pro reklamu.
Zvu všechny z onlineového dvorku, kdo by chtěli nahlédnout přes plot k offlineovým sousedům. Změřená data jedné konkrétní kampaně z FMCG ukážou, jaké bylo místo a výkon jednotlivých forem komunikace v kontextu celého mediamixu: TV, FM rádia, letáky, direct mail (jo, fakt takové ty obálky, co nosí pošťák), e-mailing, in-store rádio a online reklama.
Senior analytik adMeter
Statistik a analytik každým coulem, který se nespokojil jen s teorií. Ve výzkumné agentuře Median analyzuje praktické dopady reklamních kampaní v našich hlavách a po večerech z toho píše doktorát.
Co si představit pod pojmem nativní reklama a jaké je její místo v digitálním ekosystému? Jakým směrem se budou ubírat zadavatelé nativní reklamy v roce 2019? Co mohou vydavatelé získat díky vyhledávání obsahu? Nejlepší/Osvědčené postupy a výhody pro inzerenty - a případové studie.
Přednáška bude v anglickém jazyce.
Managing Director
Alex je v současnosti COO skupiny ThinkDigital Group a výkonným ředitelem Project Agora. TDG je čelní společností skupiny Digital Marketing Group v prostoru bývalého Východního bloku (střední a východní Evropa), v jihovýchodní Evropě a na Středním východě a v severní Africe. Všechny čtyři společnosti skupiny TDG (ThinkDigital, ForestView, TailWind EMEA a Project Agora) se snaží efektivně pomáhat inzerentům, vydavatelům a spotřebitelům v celém tomto regionu, a proto spolupracují s mezinárodními a místními partnery, jako např. s Appnexus, Sizmek a Taboola. TDG je také pořadatelem konference ICEEfest.
Fotografie prodávaného zboží zobrazuje každý e-shop, ani 360stupňové náhledy už nejsou výjimkou. Nejatraktivnější novinka je ovšem rozšířená realita - vizualizace zboží ve skutečném prostředí. Kupujete například prstýnek? Vyzkoušejte si ten nejhezčí přímo na své ruce, stačí vám k tomu mobilní telefon!
Communication & Marketing Manager
Původním povoláním investigativní novinář a televizní reportér, pak redaktor v nakladatelství marketingových příruček. V roce 2001 vstoupil do oboru webové analytiky, spoluzaložil společnost eMerite ze skupiny FG Forrest. Fanoušek moderních technologií, ledního hokeje, obdivovatel zpěvu ptáků, rejdění veverek a vůně lesa. Vnímá život slovy amerického generála G. Pattona: „Jestliže myslí všichni stejně, potom někdo nemyslí.“
Blockchain, kryptoměny, smart contracts, distribuované ledgery. Pro anglické slovo „hype“ existuje hezký český překlad: Šrumec. A kolem těchto pojmů skutečně šrumec je. Firmy po celém světě se snaží aplikovat blockchain, mluví se o blockchainové revoluci snad ve všech odvětvích, včetně online reklamy. Není to ale vůbec jednoduché. Co to vůbec blockchain je a jaká má využití?
Hlavní ekonom
Dominik Stroukal je hlavním ekonomem finanční skupiny Roklen a autorem první české knihy o kryptoměnách. Doktorát z ekonomie získal na VŠE v Praze, současně vystudoval mediální studia na FSV UK. Vyučuje na VŠ CEVRO institut a přednášel na několika dalších školách. Vede společnost bitagency, v minulosti byl ředitelem Liberálního institutu a Misesova institutu. Na televizi MALL.TV provází pořadem Kdo to platí? a letos mu vyšla kniha "Ekonomické bubliny" o krizích, které jsme zažili, ale hlavně ještě zažijeme.
Mýty, lži a fakta kolem čerstvě schválené směrnice o autorském právu na jednotném digitálním trhu. Komu prospěje a komu uškodí? Jaké dopady budou mít články 15 a 17 (dříve 11 a 13) na online podnikání? Přinesou médiím nové příjmy?
Staff Writer
Vystudoval VŠCHT v Praze. Pracoval jako programátor, v letech 1990 – 2007 byl odborným novinářem zaměřeným na IT. Řídil časopisy Softwarové noviny a Inside. Od roku 2008 působí jako analytik a konzultant na volné noze. Externě přednáší na katedře informačních technologií pražské Vysoké školy ekonomické. Mezi jeho odborné zájmy patří sociologie a ekonomie informatiky, bezpečnost a mobilní technologie.
Výkonný ředitel
Václav Mach má dlouholeté zkušenosti z vrcholných manažerských pozic v oblasti elektronických komunikací a informačních technologií ze společností Eurotel Praha, SPT Telecom, Aliatel nebo Český Mobil / Oskar / Vodafone. Byl také jedním z prvních propagátorů cloudových technologií, když za společnost Microsoft přednášel o možných dopadech digitální transformace na různé segmenty hospodářství a o potřebě urychlené přípravy nové legislativy. Je spoluautorem české a slovenské verze odborné publikace Cloud pro lepší svět. V pozici výkonného ředitele Unie vydavatelů může nyní zúročit své znalosti IT prostředí, zohlednit vysoké požadavky na ochranu osobních údajů a zároveň vést komplikovaná vyjednávání kolem přípravy nové legislativy.
Místopředseda
Mikuláš Peksa je poslancem a místopředsedou sněmovního Výboru pro evropské záležitosti. Ze své pozice se zabývá kontrolou EU, především jejího působení v digitální oblasti.
Šéfredaktor
David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přichází z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.