Tato akce již proběhla. Zpět na homapege IAC

Program

Program

V modrém sále na vás čekají přednášky dvou zahraničních hostů o proměnách médií a targetingu pro online zadavatele reklam. Dozvíte se ještě víc o machine learningu v marketingu, programatické reklamě, českém internetu nebo o efektivitě komunikace.

9:00 - 9:15

Zahájení konference

Kateřina Hrubešová Kateřina Hrubešová

Executive Director

Sdružení pro internetový rozvoj

Kateřina Hrubešová

V reklamě, marketingu a v médiích se pohybuje 15 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupi­telství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Zastávala pozice v PR, marketingu a ve vrcholovém managementu firem. Má zkušenosti jak s nadnárodními společnostmi, tak s neziskovým sektorem. Dnes je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetový rozvoj a řídí profesní organizaci, která určuje trendy na internetovém trhu v České republice.

Václav Sochor Václav Sochor
Václav Sochor

Václav vystudoval politologii na Fakultě sociálních věd Karlovy univerzity. Po 11 letech v BBC v Londýně a Praze pracoval jako publisher B2B titulů v Economii a šéfredaktor Marketing & Media a Strategie, vedl ČRo Radio Česko. V Bison & Rose měl na starosti klienty jako Uber, Nestlé, Xerox, Billa nebo Microsoft. Od loňského roku je šéfem komunikace skupiny Tipsport a předsedou správní rady její nadace.

9:15 - 9:35

Velké výzvy českého internetu

Český internet už mnohokrát dokázal, že si umí poradit s mnohými překážkami. Teď na něj čeká spousta dalších dobrodružství, na něž by se měl připravit. 

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Deník N

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V současné době vede Deník N ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

9:40 - 10:10

Jak se proměňují média

V každoročním přehledu World Press Trends 2017 nabízí WAN-IFRA shrnutí klíčových globálních trendů v novinovém průmyslu do tří hlavních sdělení. První z nich je, že čtenáři hledají důvěryhodné zdroje informací – s důrazem na slovo „důvěryhodné“. Je významné, že za zprávy, kterým věří, jsou ochotni platit. Za druhé, zatímco dříve byl tím hlavním faktorem dosah média a jeho velikost, dnes je důležitější posilování loajality a budování komunit. Vstoupili jsme do éry, kdy je čtenář na prvním místě, což je skvělá příležitost pro vydavatele, kteří tomu dokážou přizpůsobit své aktivity, způsob organizace i své dovednosti. Za třetí pak pozorujeme rostoucí odpor vydavatelů proti duopolu a stále více inzerentů, kteří zpochybňují nízkou návratnost investic a nebezpečné prostředí na online trhu.

Prezentace bude v anglickém jazyce.

Vincent Peyregne Vincent Peyregne

CEO

World Association of Newspapers and News Publishers

Vincent Peyregne

Vincent nastoupil do funkce generálního ředitele organizace World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA) 1. října 2012. Před nástupem do WAN-IFRA pracoval na francouzském ministerstvu kultury a komunikace, kde byl zodpovědný za noviny a nová média i za „états généraux de la presse écrite“, což byla reakce francouzské vlády na ekonomické obtíže sužující novinový průmysl. Peyregne zahájil svou kariéru v novinovém průmyslu na začátku 90. let na různých manažerských pozicích v mediálních domech ve Francii, Španělsku a Švýcarsku.

10:15 - 10:45

Psychologická prognóza a targeting pro online zadavatele reklamy

Výzkum na Univerzitě v Cambridgi ukázal, že naše osobnosti a preference jsou předvídatelné díky našemu online chování. Každé kliknutí, komentář a vyhledávání obsahuje psychologické informace, které by mohly být použity k personalizaci obsahu v nebývalém rozsahu. Konec civilizace nebo etická šlamastyka? Tato přednáška vám pomůže se rozhodnout.

Přednáška bude v anglickém jazyce.

Vesselin Popov Vesselin Popov

Business Development Director

The University of Cambridge Psychometrics Centre

Vesselin Popov

Vesselin Popov je Business Development Director Centra psychometriky na Univerzitě v Cambridgi, multidisciplinární výzkumný ústav zaměřený na online chování. Jeho práce s globálními značkami a agenturami se zaměřuje na personalizaci digitálního obsahu a interakcí se zákazníky pomocí automatické prognózy psychologických vlastností získané z informací ze sociálních médií. Vess je také odborníkem na etickou implementaci umělé inteligence a získal ocenění D&AD Graphite Pencil a ADC Gold Cube za tvůrčí práci.

10:45 - 11:15

Coffee break

11:15 - 11:45

Programmatic bez hranic: A co na to tradiční média?

Možnosti programatické reklamy procházejí i nadále bouřlivým rozvojem a přinášejí zásadní změny v nákupu médií. Zakladatel a CEO společnosti Adform, Gustav Mellentin, představí hlavní aktuální trendy v oblasti programatického nákupu digitálních médií a nastíní další vývoj, jak bude programatik pronikat i do obchodování nedigitálních kanálů.

Přednáška bude v anglickém jazyce.

Gustav Mellentin Gustav Mellentin

CEO

Adform

Gustav Mellentin

Gustav Mellentin je spoluzakladatelem Adformu a jeho generálním ředitelem od založení společnosti v roce 2002. Předtím pracoval jako konzultant managementu ve společnosti Bain & Company ve Stockholmu a zastával pozici senior analytika ve společnosti Nordea Markets v Kodani, se specializací na vývoj matematických modelů pro tvorbu cen strukturovaných finančních produktů. Gustav je držitelem titulu MBA z Mezinárodního institutu pro rozvoj managementu (IMD) a titulu MSc na Technické univerzitě v Dánsku.

11:50 - 12:10

Přestaňte vysílat, začněte komunikovat

Myslím, že navazování vztahů v běžném životě nám jde mnohem lépe, než získávání zákazníků. V životě komunikujeme, v byznysu spíše jen vysíláme. V životě máme známé, přátele a nejlepší přátele, v byznysu často vidíme černobíle – jen zákazníky a „nezákazníky“. Využitím dat, techniky profilování zákazníků a zapojením vlastních kanálů to můžeme změnit.

Ondřej Skřehota Ondřej Skřehota

Partner, Strategy

Brighten Digital

Ondřej Skřehota

Ondra v současnosti působí jako partner ve společnosti Brighten Digital, Oracle Gold Partner, která se zabývá tvorbou digitálních strategií a následnou dodávkou cloudových technologických řešení, která danou strategii převedou do života. Do života uvedl mnohá řešení, přičemž pyšný je třeba na globální rollout marketingové automatizace pro společnost patřící do první stovky Fortune 500 nebo nástroj využívající preskriptivní analýzy pro optimalizaci kampaní AdWords, který několik let po sobě obdržel Drum Award (Velká Británie) za nejlepší využití dat.

12:15 - 12:35

Cenové modely v programatickém prodeji reklamy – First vs. Second price

Jaká je stávající situace na poli českého programatického prodeje z pohledu publisherů a kam se vyvíjí trendy v aukčních modelech z pohledu technologií SSP? Je přechod z klasického second price modelu k nově preferovanému first price modelu ze stran SSP správná cesta?

Filip Hromek Filip Hromek

Manager RTB

Seznam.cz

Filip Hromek

Filip se online marketingu věnuje přes 8 let. Poslední roky působí na straně Seznam.cz jako Manager RTB, kde udává strategii a stará se o co nejhladší průběh prodeje reklamy největšího českého online publishera. Předchozí zkušenosti získal především pětiletým působením v agentuře Adexpres, kde si prošel pozice od media planner, přes project manager, až na pozici Head of Programmatic Trading. Programatiku se věnuje přes 5 let, orientuje se ve většině RTB platforem v ČR a to jak na straně publishera, tak inzerenta. Filip věří, že do 4 let se 80 % reklamy bude prodávat programaticky.

12:35 - 13:30

Oběd + networking

13:30 - 13:50

Zvýšení efektivity komunikace pomocí řízené customer journey

Když jednotlivé produkty jedné společnosti na sobě komunikačně parazitují, snižují si share of voice vůči uživateli. V České spořitelně bylo výzvou vytvořit systém vydávání reklamy na základě aktuálního chování uživatele (o které z produktů se zajímá) a zároveň na základě prioritizace produktu (který produkt k uživateli právě mluví) k posílení efektivity online komunikace.

Aleš Hron Aleš Hron

Digital Strategist

WMC|GREY

Aleš Hron

Aleš se specializuje na digitální média a komunikační strategie. Má mnohaleté zkušenosti z práce na agenturní a klientské straně, kde řídil nákup, exekuce a plánování online komunikace. Aktuálně působí v integrované reklamní agentuře WMC|GREY jako Digital Strategist.

13:55 - 14:15

Case study z integrace programatické reklamy

Programatická reklama, RTB či RTA již dávno není jen nástrojem pro doprodej nevyprodaného prostoru. V posledních letech se z ní stal standard i pro obchodování s prémiovou online reklamou. Pro to, aby tak mohla fungovat, je ale třeba co nejefektivnější integrace programatiku a publisherského ad serveru. V prezentaci se podíváme na to, jaké jsou dnes možnosti a co mohou přinést z pohledu média i inzerenta. Vyjádřeno v číslech.

Matěj Novák Matěj Novák

Ředitel

Czech Publisher Exchange

Matěj Novák

Matěj pracuje jako ředitel Czech Publisher Exchange. Zabývá se optimalizací reklamního prostoru a novými technologiemi v online reklamě, převážně RTB či programmaticem. V minulosti působil jako yield manager v Centrum Holdings a posléze Economii, Account Director v Ogilvy Interactive, Search Strategist v Ataxu a tvůrce webů a vývojář pro PLANstudio. Vystudoval filosofii, má rád svou ženu a tři děti, hory a dobré filmy a knihy. O reklamních technologiích příležitostně píše na blogu DoubleSense.cz a Lupě.

14:20 - 14:40

Pohled pod pokličku RTB Indexu - transparentní vs. netransparentní nákup

V RTB Indexu byly dosud k vidění pouze průměrné ceny. Zadavatelé reklamy se však stále více zaměřují na transparentní nákup. Součástí prezentace bude první RTB Index, který představí zvlášť ceny transparentního a netransparentního nákupu. Následovat budou dosud nepublikované informace, například z vývoje cen programatické reklamy v online a HbbTV.
František Bauma František Bauma

Head of product development

R2B2

František Bauma

Vystudoval elektrotechnickou fakultu ČVUT v Praze se zaměřením na webové technologie. Pracoval jako produktový manažer publikační služby Webgarden. Od webových stránek se přesunul k reklamě a poslední roky má na starost vývoj produktu ve společnosti R2B2.

14:40 - 15:10

Coffee break

15:10 - 15:30

Atribuce mění vše! Anebo ne?

V agentuře Sun Marketing jsme se posledního více než půl roku věnovali atribučním modelům v AdWords, jejich změně, novým možnostem a především změnám, které měly nastat. Je hromadný úprk od Last Click modelu opravdu tak zásadní? Ano i ne.

Lukáš Jirát Lukáš Jirát

QA & Development manager

Sun Marketing

Lukáš Jirát

V současné době, kdy v Sunu začínám třetí rok, jsem na pozici Quality Assurance & Development manager. V on-line světě se pohybuji již 8 let, začínal jsem na pozici PPC specialisty a rukama mi prošlo nepřeberné množství klientů a jejich kampaní. Zkušenosti mám s kampaněmi ve všech myslitelných systémech. Nyní se věnuji převážně zajištění kvality a implementaci nových funkcí v rámci oddělení výkonové reklamy. Dále se také podílím na produktovém rozvoji. Aktuálně mám na starost projekt automatizovaného reportingu. Zajišťoval jsem program a řečníky pro konferenci PPC Restart, kterou jsem také moderoval.

15:35 - 15:55

Nové standardy reklamních kreativ

Nové standardy a principy internetové reklamy zahrnují flexbilní reklamní jednotky s daným poměrem stran, LEAN přístup, specifikace nativních reklam. Srovnání s dosavadními standardy a principy. Nová prostředí pro umístění internetových reklam. Jak moc byly vyslyšeny výtky návštěvníků stránek a co to znamená pro publishery a inzerenty?
Jiří Waisser Jiří Waisser

Kreativní specialista, konzultant online reklamy

Jiří Waisser

V roce 2000 jsem začal pracovat v internetové reklamě na pozici administrátora u sítě výměnné reklamy Mr.Lin(x) (Newlinx, Adrenaline) a účastnil se tak rozvoje internetové reklamy u nás. Posledních 10 let jsem (do března 2017) pracoval ve firmě Internet Billboard, a.s. na pozici kreativniho specialisty. Od roku 2005 do roku 2017 jsem byl členem metodologické komise SPIR, kdy v letech 2011-2015 jsem byl předsedou této komise. Z profese online reklamy se nadále věnuji konzultacím, přednáškám, školením, implementacím a správám online marketingu.

16:00 - 16:20

K čemu využít Machine learning v marketingu?

Snadno si uděláte představu, jestli a jak využití Machine learningu pomůže vašemu marketingu. Společně projdeme několik příkladů, jak lze změnit způsob optimalizace nákupu mediálního prostoru nebo třeba i spolupráci s mediální agenturou. Nakonec si ukážeme časté chyby a špatná očekávání, kterým se můžete vyhnout.

David Vopelka David Vopelka

Product Manager

DataSentics

David Vopelka

David Vopelka nyní pomáhá firmám s adopcí AI, tedy toho, jak využívat strojového učení a automatizaci na základě dat. Zaměřuje se primárně na oblasti digital a CRM, kde staví na letitých zkušenostech z digital marketingu a jeho vedením v jedné z největších korporací u nás - České spořitelně. Tam kromě běžné spolupráce s agenturami hledal cesty, jak pomocí programmatických nákupních platforem a vývoje vlastních řešení v cloud platformách propojit offline a online data o zákaznících a udělat kampaně lepší jak pro ně, tak pro banku.

16:25 - 16:45

Blockchain - jak promění mediální byznys?

Zábavnou formou publiku propojí zdánlivě oddělená témata světy kryptoměn, programatiku, adblocku či placeného obsahu. Přinese překvapivou inspiraci při hledání odpovědi na otázku: Dokáže blockchain a kryptoměny nabídnout řešení chronických nemocí mediálního byznysu?

Jiří Malý Jiří Malý

CTO

Programmatic

Jiří Malý

Jiří se nadšeně věnuje internetovým technologiím a baví ho mixovat technologie do marketingu, mediálního businessu nebo businessu jako takového. I proto ve společnosti Programmatic vede projekty implementace technologií. Jiří v minulosti spoluzakládal digitální kreativní agenturu Mather Advertures, kterou pak prodal koncernu WPP. Působil jako managing director mediální agentury Neo@Ogilvy. Podílel se na tvorbě strategií pro více jak stovku internetových projektů, které byly realizovány v ČR i na mnoha evropských trzích. Nejčastěji ho potkáte na kole.

Tomáš Řehák Tomáš Řehák

CEO

Programmatic

Tomáš Řehák

Mediálnímu trhu je věrný od studií na IES FSV UK (Mgr.), Universtät Hamburg (stáž) i Ecole Suprieure de Commerce, Rennes, France (M.B.A.). Zakládal digitální divizi v jedné z prvních mediálních agentur v ČR, věnoval se mediálnímu výzkumu, založil databázi médií MDS, inicioval vznik SPIR jemuž po léta místopředsedal. V roce 2010 opustil korporátní svět, fungoval jako konzultant u několika společností a trávil více času se svou rodinou. V roce 2013 založil společnost Programmatic, s.r.o. která coby první svého druhu „obchodní dům technologií“ pomáhá implementovat a rozvíjet automatizaci v obchodě s mediálním prostorem.

16:50

Zakončení konference

17:30 - 23:30

Afterparty