Téměř rok poté, co GDPR nabylo účinnosti, vydavatelé i reklamní průmysl začínají vyhodnocovat úspěšnost opatření, která v květnu 2018 přijali. Výklad paragrafů však do nového světla začínají stavět některá rozhodnutí dozorových orgánů napříč EU a obavy vzbuzují dosud neuzavřené stížnosti. Reflektují rozhodnutí regulátorů technologickou realitu, nebo neodůvodněně utahují oprátku digitálnímu průmyslu? Podcenily podniky přípravu, nebo jsou stížnosti motivovány úplně něčím jiným než čirým zájmem o zachování soukromí uživatelů internetu? Co nová rozhodnutí znamenají nebo mohou znamenat pro digitální průmysl? Nestojíme už jednou nohou v režimu ePrivacy? Nejen o těchto otázkách budou diskutovat odborník na paragrafy a odborník na technologie.
Moderuje Jana Břeská, SPIR.
Jana Břeská zastává od roku 2016 pozici Public Affairs Manager ve SPIR, kde se věnuje jak národní tak evropské legislativě ovlivňující digitální sektor. Zastupuje zájmy sdružení v jednáních s evropskými institucemi i státní správou, v níž v minulosti působila a zabývala se mimo jiné evropskou politikou jednotného digitálního trhu a telekomunikací. Mezi hlavní témata, která od svého nástupu do SPIR řeší, patří GDPR a ePrivacy.
Adam Nykles se pohybuje v online marketingu od roku 2010, své zkušenosti nasbíral v několika mediálních domech a u českého mobilního operátora, kde měl na starosti právě mimo jiné i nastavování obchodních modelů a praktických příkladů využití dat. V Adformu má Adam na starosti klíčové zákazníky a rozvoj data management platformy v regionu CEE.
Vladan Rámiš je právníkem mediální skupiny MAFRA a předsedou Spolku pro ochranu osobních údajů. Při své práci se zabývá zejména mediální problematikou, mj. v oblasti internetových médií, tiskového práva a televizního vysílání. Vedle toho působí v rámci SPIR a je členem arbitrážní komise Rady pro reklamu.