Technologičtí giganti vyvíjejí tlak na tradiční toky příjmů a místní politická rozhodnutí dále vytvářejí současně stále intenzivnější tlak na středoevropské sdělovací prostředky. Toto dvojité sevření zanechává nezávislým hráčům pouze malý prostor. Mezinárodní rozvoj a partnerství jsou atraktivní pro diverzifikaci institucionální nejistoty a využití synergií v oblastech značek, technologií, dodavatelských řetězců, a dokonce i obsahu.
Potřebujeme peníze – abychom přežili jako seriózní noviny a pro naši nezávislost. Jak můžeme přesvědčit naše čtenáře, aby nám platili na internetu? Jak bychom měli každodenně organizovat náš tým a práci? Jak přesvědčit naše redaktory a novináře, že webové stránky a digitální strategie jsou důležitější, než tištěná verze novin?
Přednáška bude v anglickém jazyce.
Roman Imielski v roce 1991 absolvoval obor Obchod a Ekonomika (Pécs, Maďarsko), a poté nastoupil do týmu Credit Suisse First Boston (SCFB). V roce 2004 se stal největším soukromým akcionářem společnosti Wizz Air. V tomto roce založil také společnost Central Group, která se zaměřuje na finanční poradenství a investice v rizikovém kapitálu. V roce 2014 k Central Group přibyla i Central Media, která se řadí mezi jedny z největších mediálních společností v Maďarsku.
Je nadšeným sponzorem několika nadací.
Roman je také redaktorem předních polských seriózních novin "Gazeta Wyborcza" s prodejností okolo 110 000 výtisků a stránek Wyborcza.pl, které mají přes 170 000 placených odběratelů. Dříve působil jako zahraniční redaktor, specializující se na problematiku Evropské unie a transatlantické vztahy. Je autorem mnoha dokumentů o ruských, ukrajinských, běloruských a amerických otázkách. Televizní a rozhlasový komentátor politické situace na polské scéně. Je historikem a absolventem Slezské Univerzity.