Může být vedení žurnalistického webu prosperující byznys? Díky rekordní crowdfundingové kampani vznikla v roce 2013 holandská žurnalistická platforma De Correspondent. Tento start-up se snaží přecházet ze ‘zpráv‘ k ‘inovacím‘ a zdá se, že je tento koncept úspěšný. V lednu 2016 totiž De Correspondent získal už úctyhodných 45.000 platících odběratelů. Zakladateli projektu jsou žurnalista Rob Wijnberg a disajnér Harald Dunnink.
Prezentace bude probíhat v anglickém jazyce.
Designer Harald Dunnink (1981) je zakladetelem a kreativním ředitelem společnosti Momkai a zároveň spoluzakladatelem a kretivním ředitelem online žurnalistické platformy De Correspondent. Jeho cílem je vždy vytvářet inovativní digitální zážitky, které inspirují, informují a vedou čtenáře k interakci. Spolu se silným týmem 25 kolegů v Momkai, Harald a spolumajitel Sebastian Kersten pracují s mnoha mezinárodními klienty, mezi než patří například Bugaboo, Nike a Red Bull. Celý tým je hrdý na to, že kvalita jejich práce je uznávána mezinárodními porotami, jako jsou Red Dot Design Awards, Webby Awards a the European Design Awards. V roce 2013 se Harald podílel na založení žurnalistického start-upu De Correspondent. Tento projekt vznikl po získání rekordní sumy z žurnalistického crowdfundingu, který zorganizovali právě Harald Dunnink a Rob Wijnberg. Momkai zaštiťuje značku i platformu celého projektu a neustále připravuje lepší a lepší zážitky pro svých 45,000 platících členů.
Rob Wijnberg (1982) je filosof a zároveň zakladatel a šéf-editor online deníku De Correspondent. Dříve se Rob živil jako šéf editor holandského tištěného deníku nrc.next. Rob napsal 6 knih, z nichž nejnovější s názvem The Newsfabric (2013) je napsána jako manifest De Correspondent a popisuje Robovu vizi žurnalistické budoucnosti.