Tato akce již proběhla.

Program

Program

10:59

Zahájení programu

Petr Koubský Petr Koubský

Staff Writer

Deník N

Petr Koubský

Vystudoval VŠCHT v Praze. Pracoval jako programátor, v letech 1990 – 2007 byl odborným novinářem zaměřeným na IT. Řídil časopisy Softwarové noviny a Inside. Od roku 2008 působí jako analytik a konzultant na volné noze. Externě přednáší na katedře informačních technologií pražské Vysoké školy ekonomické. Mezi jeho odborné zájmy patří sociologie a ekonomie informatiky, bezpečnost a mobilní technologie.

11:00 - 11:30

Google Image

S nástupem nové podoby Google Images v lednu 2013 zobrazuje Google obrázky v plné velikosti a vysokém rozlišení na své stránce a umožňuje uživatelům tyto obrázky stahovat, aniž by vůbec museli projít původní webovou stránkou, na které se obrázek nachází. V listopadu 2013 za podpory nevídané mezinárodní koalice zahrnující tisíce fotografů a obrazových agentur podala asociace CEPIC na Google oficiální stížnost k Evropské komisi za porušení antitrustových předpisů používáním obrazových materiálů třetích stran. Prezentace nabídne informace týkající se všeobecného šetření Evropské komise ve věci porušování pravidel hospodářské soutěže online firmou Google od roku 2010, a zejména pak případ Google Images.

Prezentace bude v anglickém jazyce.

Sylvia Fodor Sylvia Fodor

CEPIC, Center of the Picture

Sylvia Fodor

Sylvie v současnosti zastává funkci ředitelky CEPIC, evropské federace obrázkových knihoven, která má své pobočky ve 20 evropských zemích a po celém světě. CEPIC se účastní IP jednání na evropské úrovni a technologické standardizace vizuálních oborů. Jako řídící pracovník pro EU záležitosti působila díky svým rozmanitým dovednostem od roku 2009 na různých pozicích, zejména např. jako ředitelka asociace, ředitelka kongresu a představitelka advokacie. Sylvie se s nadšením věnuje mezinárodním záležitostem a advokacii a získala hluboké zkušenosti v oblasti veškeré problematiky související s virtuálním tržištěm.

Sylvie se věnuje “novým technologiím” a Internetu již od roku 1996, kdy pracovala v akg-images, evropském archivu obrázků z oblasti historie a krásného umění. Od roku 2008 a vzniku Google Books podrobně sleduje všechny případy ohledně Googlu a jeho role v internetovém ekosystému. Dále v poslední době působila u I-COMP – iniciativy pro konkurenceschopný internet – jako členka rady a předsedkyně pracovní skupiny pro intelektuální vlastnictví a Creativity Works! koalice tvůrčích odvětví v Bruselu. Sylvie hovoří plynně francouzsky, anglicky a německy. Disponuje zkušenostmi v oblasti evropské politiky a práva, je pevným zastáncem evropských hodnot a působení organizací občanské společnosti a obchodních asociací v tomto procesu.

11:35 - 11:55

Odstraňování údajů fyzických osob z vyhledávače (aneb rozsudek „Google Spain“ v praxi)

Co rozsudek Rozsudek ESD C-131/12 („Google Spain“) znamená pro český vyhledávač Seznam.cz v praxi? Hroutí se vyhledávače pod návalem žádostí o výmaz? Jaké typy žadatelů a proč o výmaz žádají? Na tyto i další otázky dá ve svém příspěvku Mária Staňková odpovědi.

Mária Staňková Mária Staňková

Advokátka

Seznam.cz

Mária Staňková

Mária Staňková je absolventkou Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a advokátkou od roku 2005. Téhož roku zahájila spolupráci se společností Seznam.cz, kterou zastupuje dosud. Je také předsedkyní Komise samoregulátora obsahu na internetu při SPIR.

12:00 - 12:20

Slasti a strasti českých telekomunikací

Co se změnilo v českých telekomunikacích, jaké změny lze očekávat v roce 2015. Jaká jsou naše národní telco specifika a bude nám je Brusel ještě trpět? Co je rychlý internet v České republice? Bude ještě rychlejší? Co pro to může udělat regulátor a opravdu to udělá?

Jaromír Novák Jaromír Novák

Předseda Rady

Český telekomunikační úřad

Jaromír Novák

Narodil se 12. prosince 1979 ve Vysokém Mýtě. Vystudoval právo na Právnické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a Fakultu informačního managementu na Univerzitě Hradec Králové. V roce 2005 nastoupil na Ministerstvo informatiky do odboru elektronických komunikací a po zrušení tohoto ministerstva přešel na Ministerstvo průmyslu a obchodu, kde posléze působil v pozici ředitele odboru elektronických komunikací a následně ředitele sekce digitální ekonomiky. Do jeho kompetence patřila problematika poštovních služeb, služeb informační společnosti a agenda odboru elektronických komunikací. Aktivně se podílel mimo jiné na vyjednávání tzv. telekomunikačního balíčku v době českého předsednictví v Radě EU v roce 2009 a byl členem týmu pro implementaci nových regulačních pravidel do českého právního prostředí. V říjnu 2012 byl vládou jmenován do funkce člena Rady ČTÚ do roku 2017. Předsedou Rady Českého telekomunikačního úřadu byl vládou jmenován 15. května 2013. Mezi jeho záliby patří literatura a moderní technologie.

12:25 - 13:25

Oběd

13:25 - 13:45

Proměna tradičního mediálního domu na novou éru

Economia, a.s. Přerod úzkoprofilového vydavatelství do multimediálního domu. Business nebo mainstream? Placený vs. neplacený obsah. Existuje business model pro úspěšnou budoucnost?

Roman Latuske

Economia

13:50 - 14:10

Zpravodajská homepage. Potřebujeme ji?

Když na veřejnost unikla tajná zpráva deníku New York Times o titulní straně a její klesající důležitosti, všichni odborníci se kasali, že oni již dávno věděli, že Facebook všechny a všechno převálcuje. Přesto uplynula dlouhá doba a zpravodajské servery nemění strategii, naopak vesele mění titulní strany. Strkají všichni hlavy do písku před fakty nebo je to jinak?

Pavel Kočička Pavel Kočička

Projektový manažer

MAFRA

Pavel Kočička

Vystudoval elektrotechniku, ale nikdy se tím neživil. Naopak se dlouhou dobu věnoval počítačové grafice a typografii, obojí později vyučoval na VOŠG Hellichova. Poté vytvořil a rok vedl přílohu Hi-tech v MF DNES, která byla úspěšnější čtenářsky než inzertně. Po krátké zastávce v časopisu pro lékaře zakotvil jako redaktor časopisu Ekonom. I tento obor opustil a nyní se věnuje vymýšlení novinek pro iDNES.cz a jejich obhajobě navenek.

14:15 - 14:35

Média ve stínu mogulů

Mediální mapa Česka se výrazně mění. Velké mediální domy ovládly těžké váhy tuzemského byznysu a v osobě Andreje Babiše i politiky. Jejich miliardové investice do médií podle mnohých nedávají ekonomicky smysl. Přesto mají dál chuť nakupovat. Na druhé straně vznikají menší projekty, které chtějí být alternativou zpravodajskému mainstreamu. Kdo je kdo v českých médiích? Kdo s kým proti komu? A kdo má šanci uspět?

Ondřej Neumann Ondřej Neumann

Ředitel

Ústav nezávislé žurnalistiky

Ondřej Neumann

Novinářskou kariéru začínal v roce 1993 v ČTK. Pracoval jako zástupce šéfredaktora časopisu Týden, jako šéfeditor zpravodajství pomáhal rozjíždět ČT24. Z České televize přešel do pozice zástupce šéfredaktora Hospodářských novin. Do prosince 2013 byl šéfredaktorem týdeníku Ekonom. Ústav nezávislé žurnalistiky založil loni v září po dlouhém přemýšlení nad stavem českých médiích a jejich perspektivě. Od 10. prosince 2014 Ústav provozuje web HlídacíPes.org.

14:40 - 15:00

Ako (a prečo) založiť v roku 2015 papierový denník?

Je ťažké nájsť absurdnejší biznis nápad, ako zakladať v 21. storočí papierové noviny. Bývalý redaktori slovenského denníka Sme, ktorí odišli na protest proti vstupu Penty, to v Denníku N na Slovensku skúšajú. Ako sa dá za týždeň spustiť spravodajský web, za dve mesiace a papierové noviny a ako to vôbec môže dávať nejaký ekonomický zmysel?

Tomáš Bella Tomáš Bella

Executive board member and head of online

Denník N

Tomáš Bella

Tomáš Bella bol zakladateľom a prvým riaditeľom firmy Piano Media, dnes najväčšieho svetového poskytovateľa systémov pre platený webový obsah. Desať rokov pôsobil v denníku Sme ako redaktor, šéfredaktor Sme.sk a zástupca šéfredaktora denníka. Na jeseň 2014 po prevzatí denníka skupinou Penta spolu so štyrmi desiatkami ďalších redaktorov opustil Sme a spoluzakladal Denník N (www.dennikN.sk), kde dnes vedie jeho online aktivity.

15:05 - 15:35

Coffee break

15:35 - 15:55

Neviditelný zabiják online reklamy – adblock

Víte, kolik procent návštěvníků vašeho webu nevidí žádnou reklamu? Víte, jak velkou část vaší cílové skupiny vůbec nezasáhnete, protože má zapnutý adblock? Víte, že adblock může blokovat i měřící skripty, a vy takové návštěvníky vůbec nevidíte? Zjistili jsme za vás.

Ratibor Líbal Ratibor Líbal

Managing Partner

Actum

Ratibor Líbal

Dnešní digitální marketing je o zákaznické zkušenosti, technologie nás posunula dál, k příležitostem a možnostem Data-Driven Customer Experience.Proto věříme tomu, že každá firma je v podstatě „software house“, protože bez digitalizace je ohrožena její samotná existence. Proto pomáháme velkým společnostem dostat se na špičku ve využití digitálních technologií a přizpůsobit se změnám, které tyto technologie přinášejí. Digitálním marketingem se zabývám 18 let, tedy od okamžiku kdy jsem založil digitální agenturu Actum, která se mezitím rozrostla na více jak 100 lidí se zajímavými mezinárodními zkušenostmi.

16:00 - 16:20

Proč se z marketérů stávají novináři a z firem média?

Ankety ze všech koutů světa říkají: „Firmy hodlají konkurovat obsahem!“ Je to realita, trend, nebo pouze přání osvícených marketérů? Jsou obory Content Strategy a Content Marketing akční nálepkou pro staré zboží, nebo vám dávají nové praktické postupy, nástroje a tipy? Na příkladech si ukážeme, jak se musí změnit povaha firem a myšlení marketérů, aby byl boj obsahem úspěšný.

Jan Ambrož Jan Ambrož

Head of Content Management

Wunderman

Jan Ambrož

Kultivuje firemní texty, navrhuje obsahové strategie a snaží se je uvést v život. Od roku 2008 pracuje pro klienty společnosti Dobrý web, kde také vede školení copywritingu a content strategy. Píše blog Copywriter.cz.

16:25 - 16:45

Jak přinutit (nejen) Mexičana stáhnout si vaši aplikaci

Audiotéka se svými mobilními aplikacemi na poslech audioknih expanduje z Polska a Česka na globální trhy. Jaké kanály a nástroje více či méně úspěšně používá k získání uživatelů na druhé straně zeměkoule?

Břetislav Hanzel Břetislav Hanzel

CEO

AUDIOTÉKA.CZ

Břetislav Hanzel

Břetislav Hanzel řídí pobočku původem polského startupu Audioteka od jejího vstupu na český trh v roce 2011. Od roku 2014 využívá zkušenosti z nastartování digitálního audioknižního trhu u nás v práci nad expanzí Audiotéky na globální trhy. V současnosti kromě Česka a Slovenska řídí operace Audiotéky v Latinské Americe. V knižním byznysu se pohybuje celou kariéru, dříve vedl nákupní oddělení knižního velkoobchodu Pemic Books.

16:50

Předpokládaný konec konferece