Tato akce již proběhla.

Program

Program

9:00 - 9:15

Zahájení konference

Kateřina Hrubešová Kateřina Hrubešová

Executive Director

Sdružení pro internetový rozvoj

Kateřina Hrubešová

V reklamě, marketingu a v médiích se pohybuje 15 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupi­telství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Zastávala pozice v PR, marketingu a ve vrcholovém managementu firem. Má zkušenosti jak s nadnárodními společnostmi, tak s neziskovým sektorem. Dnes je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetový rozvoj a řídí profesní organizaci, která určuje trendy na internetovém trhu v České republice.

9:15 - 9:25

Mentální cvičení do složité doby

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Deník N

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V současné době vede Deník N ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

9:30 - 10:00

Rok 2014: Co bude udávat směr v digitálním marketingu?

Zajímají vás klíčové trendy pro letošní rok ze světa digitálního marketingu? A jak se vůbec daří online marketingu v Evropě, na Středním východě nebo v Africe? Dozvíte se i to, kam směřuje výkonnostní marketing a real-time advertising, nebo proč bude kvůli mobilním technologiím a socialu stále důležitější cross device targeting, tracking a attribution tools. Na závěr se dotkneme premium automated trading a vývoje premiových trhů obecně.

Prezentace bude probíhat v anglickém jazyce.

Arjan Roijen Arjan Roijen

Director Operations EMEA

QUISMA

Arjan Roijen

Arjan Roijen v uplynulých 15 letech pracoval v rozličných firmách věnujících se oblasti internetu a online medií. Od března 2013 zastává pozici Director Operations v QUISMA, agentuře pro výkonnostní marketing skupiny GroupM. Spuštěním QMP, vlastní multikanálové technologické v severských zemích, v České republice a v Rusku se QUISMA stala opravdovou evropskou výkonnostní sítí. Před touto pozicí pracoval jako Director Product Management and Development v DTG, kterou úspěšně přetavil v mediální agenturu s portfoliem online služeb. Několik let žil v Praze, kde byl Managing Director u Active 24, a v této roli rozšířil přítomnost společnosti Active24 na trhu v regionu CEE.

10:05 - 10:25

20 let ve světě versus 2 měsíce doma

Srovnání trendů a reality českého trhu proti zkušenostem z Anglie, USA či Francie. Jak se podařilo Ogilvy a jejím globálním klientům (např. IBM, Unilever, BA) přizpůsobit svou marketingovou strategii a komunikaci nástupu digitálních médií a boomu online marketingu? Jakými změnami musely tyto firmy projít, aby se adaptovaly novým potřebám trhu a aby začaly opravdu uplatňovat „customer centric“ marketing? Jsou jejich zkušenosti aplikovatelné na českém trhu? Jsou podobně dramatické změny ochotné podstoupit firmy u nás doma, i když to znamená změnu zažitých postupů fungování marketingových oddělení a někdy i celých firem? Kdo a co jim v tom může pomoci a kdo nebo co je brzdí?

Vanda Wolfová Vanda Wolfová

Agency Head

Google

Vanda Wolfová

Před nástupem do společnosti Google, Vanda spojila svoji profesní kariéru s globální marketingovou firmou Ogilvy, v níž působila přes 22let. Posledních 10let na pozici regionální ředitelky Ogilvy One v Paříži a zároveň byla jedinou ženou v evropském představenstvu firmy, která čítá přes 10 000 zaměstnanců. V rámci výkonného managementu měla na starosti rozvoj obchodních příležitostí v oblastech telekomunikací, informačních technologií a digitálních médií a dohlížela na rozvoj poboček v centrální a východní Evropě. Zároveň v evropské centrále v Paříži měla na starosti rozvoj a podporu klienta IBM pro Evropu a Blízký Východ a byla pověřena vedením celosvětového projektu integrované marketingové komunikace IBM. Pod jejím vedením pařížský tým vytvořil řadu úspěšných kampaní, které získaly mezinárodni ocenění (např. Effies, Horizont Interactive Awards, Digital Media Awards).

V roce 2008 odborně připravovala a konzultovala Ogilvy tým, který vyhrál celosvětové výběrové řízení British Airways. Poté vedla v Londýně tým marketingových expertů, kteří pomáhají BA restrukturalizovat a zefektivnit jejich celosvětové marketingové aktivity. Před odchodem na mateřskou dovolenou byla součástí globálního týmu v Londýně a vedla poradenský tým v oblasti change managementu a budování efektivních marketingových kampaní pro celosvětové klienty jako např. Unilever, AMEX, Zurich Finance, atd.

V roce 2000 byla vyhlášena Ženou Roku, Věra Chytilová o ní natočila dokument do série Gen a loni ji Hospodářské noviny zařadily do výběru nejúspěšnějších českých žen působících v zahraničí.

10:25 - 10:55

Coffee Break

10:55 - 11:15

Odvážný obchodní model

Úplnou inovaci obchodního modelu v byznysu, který podle objemu tržeb představuje zhruba desetinu celého internetového trhu, si může dovolit jen odvážná společnost. Seznam.cz se pro takový krok rozhodl. Jak se rozhodoval o přípravě nového obchodního modelu a co vše bylo potřeba připravit, aby se plány mohly stát skutečností, vám ve společné prezentaci prozradí Michal Heisig a Martin Fuks. Dozvíte se také, jaké jsou první zkušenosti a postřehy od klientů z prvních týdnů ostrého provozu nové podoby katalogu Firmy.cz.

Martin Fuks Martin Fuks

Manažer produktového týmu Mafie

Seznam.cz

Martin Fuks

Martin Fuks budoval a rozvíjel celorepublikovou obchodní síť v Seznam.cz mezi lety 2003-2009. Po odchodu se začal aktivně věnovat koučování a principu vzdělávání Inner game. V roce 2010 založil společnost Herbo Medica, se kterou uvedl na trh vlastní řadu doplňků stravy a kosmetiky Protopan, obchodovanou aktuálně v šesti zemích EU. Od září 2012 je zpět v Seznam.cz, kde z pozice manažera produktového týmu řídí vývoj služeb Mapy.cz, Firmy.cz a dalších.

Michal Heisig Michal Heisig
Michal Heisig

Michal v Seznamu realizuje rozvoj prodeje reklamy ve velkém. Na veřejnosti se ukazuje většinou v listopadu, výjimečně ale i v dubnu.

11:20 - 11:40

Budoucnost marketingu na sociálních sítích, aneb není to (jen) o milionech fanoušků

Získat spousty fanoušků je na sociálních sítích dnes (relativně) jednoduché, ale největší problém je, jak z toho získat co největší hodnotu. Porovnání největších a nejchytřejší kampaní na sociálních sítích pomocí dat a co značkám přinesly.

Jan Řežáb Jan Řežáb

CEO

Socialbakers

Jan Řežáb

Jan Řežáb je CEO a spoluzakladatel Socialbakers, společnosti zabývající se social media marketingem a jeho měřením. Janova role je zejména aktivní prosazování globální strategie SocialBakers. Před vstupem do světa social media marketingu založil společnost Redboss, bysnys zaměřující se na mobilní obsah, hry, služby, který vedl 8 let.

11:45 - 12:05

ROI – Měření mediální efektivity internetových kampaní

Facebook je dnes horké téma českých online i tradičních marketérů. Peter Podolinský z Facebooku bude mluvit o datech, o tom jak lze měřit úspěšnost online kampaní, jak se vyhnout „sociálnímu vězení“ a jak stanovit a měřit KPI’s, které nejlépe vyjadřují splnění cílů inzerenta. Zaměří se na získávání dat z online kampaní, jejich analýzu, co která data skutečně znamenají, na daty řízené insighty a srovnání Last Touch a Multi Touch atribučních modelů.

Peter Podolinský Peter Podolinský

Client Partner

Facebook

Peter Podolinský

Peter Podolinský pracuje od června 2013 jako Client Partner, Czech v evropské centrále Facebooku v irském Dublinu. Vystudoval na Technické Univerzitě v Košicích, fakulta Výpočetní techniky a informatiky. Před nástupem do Facebooku působil v reklamních i digitálních agenturách v Praze, kde se věnoval komunikačním strategiím, z Londýna pomáhal s uvedením značky O2 na české a slovenský trh. Rád sportuje, fotí a tráví čas s rodinou. Je ženatý, má dvě děti.

12:10 - 12:30

Proč je nativní reklama cestou do pekel a proč se tam těšit

„Nativní reklama je nový paywall,“ prohlásila bývalá šéfka webu Guardianu. Média opravdu hledají spásu leckde: před rokem sázela na to, že je zachrání zpoplatnění obsahu, dnes se navíc upínají na „nativní reklamu“, jak se hezky říká nové generaci PR článků. Jaké jsou zkušenosti a očekávání médií a co je v sázce?

Adam Javůrek Adam Javůrek

Editor inovací

Economia

Adam Javůrek

Na internetu začal publikovat v roce 1999 a brzy se zaměřil na problematiku online médií a nových trendů v komunikaci. V roce 2003 dostal za propagaci internetové žurnalistiky prestižní ocenění Novinářská křepelka. Pracoval v týdeníku Respekt jako vedoucí internetových projektů či jako externí konzultant a školitel Dobrého webu (copywriting). Od ledna 2013 působí jako editor inovací na IHNED.cz.

12:30 - 13:30

Oběd

13:30 - 13:50

Social Media v newsroomu

Jak sociální sítě v dnešní době ovlivňují práci médií a novin zvláště? Lisa Stadler bude mluvit o integraci sociálních sítí v newsroomu, zlepšování pracovních postupů, zapojování čtenářů a získávání zákazníků, kteří jsou ochotni za obsah platit.

Prezentace bude probíhat v anglickém jazyce.

Lisa Stadler Lisa Stadler

Social Media Manager

derStandard.at

Lisa Stadler

Lisa Stadler (30) pracuje jako Social Media Manager už pět let. Působila v reklamní agentuře Super-Fi, kde se starala o rozvoj strategie sociálních sítí např. pro Red Bull Mobile nebo Vienna Tourist Board. V současnosti Lisa pracuje pro největší rakouské on-line noviny derStandard.at a má na starosti zvyšování povědomí o značce, inbound marketing a rozvoj generování leadů . Social media také vyučuje na vídeňské University of Applied Sciences. Lisa absolvovala univerzitu v Gratzu, kde studovala ruštinu, a krom jiného je členkou kolektivu DJ/VJ kolektivu ETEPETETE.

13:55 - 14:15

Pohádka o úpadku jednoho vydavatelského domu

Pohádky se vyprávějí proto, abychom se z nich poučili. Takže bylo nebylo, spíš bylo, než nebylo…"

Michal Musil Michal Musil
Michal Musil

Bývalý zástupce šéfredaktora MF DNES a člen vedení MF DNES. Pracovní poměr rozvázal koncem loňského roku poté, co vydavatelský dům MAFRA získal Andrej Babiš. Jako novinář začal pracovat již v průběhu studia historie na FF UK: jeho první redakcí byl v roce 1992 Český deník. V letech 1997-2003 zastával různé pozice v Lidových novinách, pak přestoupil do časopisu Týden, kde působil jako zástupce šéfredaktora. V redakci MF DNES pracoval od roku 2006: podílel se tam mimo jiné na přípravě projektu úzké spolupráce printové MF DNES a onlinového iDNES.cz. V roce 2009 se účastnil aktivit proti tzv. náhubkovému zákonu. Vystoupil v tomto směru například před podvýborem pro média Parlamentního shromáždění Rady Evropy v Lucembursku či na konferencí Evropské asociace vydavatelů novin v Budapešti.

14:20 - 15:05

Debata o českých denících

Martin Veselovský vyzpovídal šéfy českých deníků, které čelí nejzajímavějším výzvám poslední doby: Michala Hanáka za iDNES.cz, Veselina Vačkova za Lidové noviny, Tomáše Skřivánka za E15 a Dalibora Balšínka za Echo24.cz. Jaká budoucnost deníky pod jejich vedením čeká, jaký byznys model pro ně hraje největší roli a na co vsázejí při získávání čtenářské přízně?

Dalibor Balšínek Dalibor Balšínek

Šéfredaktor Echo24.cz

Echo Media

Dalibor Balšínek

DB (1972) Vystudoval literární vědu na FPF Slezské univerzity v Opavě (1993) a masovou komunikaci na FSV Univerzity Karlovy v Praze (2000). Začínal v regionálním tisku jako kulturní redaktor, od začátku studií v Praze (1994) pracoval jako redaktor Lidových novin. Na jaře roku 1996 nastoupil jako politický reportér do televize Nova. Po dvou letech z televize odchází do vydavatelství Stratosféra, aby založil a vedl svůj první časopisecký projekt, titul Spy. Časopis, který byl koncipován jako politický tabloid, opouští po necelém roce. Pracuje opět pro televizi Nova a v polovině roku 1999 je jmenován ředitelem tisku a PR TV Nova. V červnu 2000 se stává šéfredaktorem časopisu Týden. Za jeho působení se zvedl prodaný náklad časopisu Týden trojnásobně (z 16 200 v roce 2000 na 57 800 v roce 2003), Týden získává ocenění Časopis roku. V roce 2002 zakládá časopis Instinkt a stává se mediálním ředitelem vydavatelství Mediacop. Časopis Instinkt po roce úspěšného vydávání získává ocenění Hvězda roku. Z vydavatelství Mediacop odchází v lednu 2009 do představenstva mediální skupiny MAFRA, kde byl tři roky zodpovědný internetové aktivity skupiny a deník Lidové noviny, kterých byl zároveň šéfredaktorem. V polovině listopadu 2013 z Mafry odchází. Počátkem roku 2014 zakládá vydavatelství Echo Media a.s., která vydává internetový deník Echo24.cz

Michal Hanák Michal Hanák

Člen představenstva

MAFRA

Michal Hanák

Vystudoval Fakultu sociálních věd Karlovy univerzity, obor žurnalistika a masová komunikace. První novinářské zkušenosti začal sbírat v Lidových novinách v roce 1992, později psal pro Mladý svět a pracoval v měsíčníku Reader's Digest Výběr. Dres iDNES.cz oblékl v roce 2000.

Tomáš Skřivánek Tomáš Skřivánek

Šéfredaktor E15

Mladá fronta

Tomáš Skřivánek

Tomáš Skřivánek je ředitelem divize Euro E15 a členem představenstva vydavatelství Mladá fronta a.s. Je zodpovědný za ekonomické tituly Euro, E15, Právo & Byznys, Strategie a Profit. V ekonomickém deníku E15 pracuje od jeho vzniku na podzim 2007 jako šéfredaktor. V letech 2003 až 2007 byl zaměstnán v týdeníku Euro. V roce 2000 spoluzaložil a následně tři roky vedl server www.penize.cz Během vysokoškolského studia pracoval jako ekonomický redaktor v deníku MF Dnes a následně v časopise Týden, byl též spolupracovníkem zpravodajství České televize. Vystudoval národní hospodářství a ekonomickou žurnalistiku na VŠE v Praze. Je ženatý, s manželkou Petrou má dceru Julii (9) a syna Jakuba (6). Má rád hory, kolo a lyže.

Veselin Vačkov Veselin Vačkov

Ředitel redakce Lidových novin

MAFRA

Veselin Vačkov

Veselin Vačkov je ředitelem redakce Lidových novin. Studoval anglistiku na FF UK a počítačovou lingvistiku na Univerzitě v Oxfordu. Ve volném čase běhá dlouhé tratě a jeho kariéra v médiích je dlouhodobě spojená s Lidovými novinami. Začal do nich přispívat už v roce 1994, později v jejich redakci pracoval více než 12 let, devět z nich jako šéfredaktor (2000 až 2009). Po čtyřleté přestávce na pozici ředitele regionů mediální skupiny MAFRA se loni v listopadu do LN opět vrátil.

Martin Veselovský Martin Veselovský

Moderátor

DVTV

Martin Veselovský

Martin Veselovský pracoval jako moderátor pořadu Události komentáře v ČT a pořadu 20 minut Radiožurnálu v ČRo 1. Aktuálně se podílí na projektu DVTV.

15:05 - 15:35

Coffee Break

15:35 - 15:55

Programmatic marketing z pohledu managementu

Nové automatizované způsoby nákupu online prostoru – co nám přináší a co nám berou v širším pohledu onlinového vydavatelství. Praktické zkušenosti a pohled na nejbližší budoucnost, kterou už vidíme za nejbližším rohem. Nahradí nás stroje?

Petr Bednář Petr Bednář

Member of the Board and CDO

VLTAVA LABE MEDIA

Petr Bednář

Petr Bednář, absolvent VŠE, v letech 2000-2007 pracoval ve vydavatelství Ringier, kde zakládal online divizi. 2007-2008 působil jako výkonný ředitel ve společnosti Global Inspiration, provozovateli internetové televize Stream.cz. Od roku 2008 do začátku roku 2016 zastával funkci ředitele Online divize v Mladá frontě, a.s., kterou vytáhl mezi nej-větší hráče na českém online trhu. Od února 2016 buduje nově vznikající digitální divizi vydavatelství Vltava-Labe-Media. Dlouhodobě působí ve Výkonné radě SPIRu, v letech 2003-2005 jako předseda Výkonné rady.

16:00 - 16:20

Nejnovější trendy ve slovenských online médiích

Jak dnes vypadají slovenská média? Které trendy můžeme v nejbližších měsících očekávat? Jak se daří zpoplatňovat obsah na webu? A proč jen a Slovensku tak důležitý user-generated content?

Filip Struhárik Filip Struhárik

Editor, social media manager

Denník N

Filip Struhárik

Filip Struhárik je editor a social media manažer v slovenském Deníku N (www.dennikn.sk). Píše a přednáší o online žurnalistice a digitálních médiích. Byl první, kdo upozornil světová média na experiment Facebooku s Průzkumníkem (Explore Feed), dlouhodobě informuje o jeho důsledcích pro vydavatele. Připravuje pravidelný týdenní newsletter o médiích a žurnalistice nazvaný MediaBrífing.

16:25 - 17:00

Oligarchové, revoluce a invaze: Jak přizpůsobit media business

Na žádném trhu to média nemají snadné a pro Ukrajinu to platí dvojnásob, obzvláště v posledních měsících. Uprostřed politických intrik a nestability se jeví jako východisko předefinování role moderních novin jako podnikání na komunitní bázi. Tento „byznys-model“ nabízí širší sortiment produktů a vytváří komunitu, která čtenáři přináší pocit jedinečnosti a zainteresovanosti.

Prezentace bude probíhat v anglickém jazyce.

Jakub Parusinski Jakub Parusinski

Chief Executive Officer

KyivPost

Jakub Parusinski

Jakub Parusinski je výkonným ředitelem Kyiv Post, největších anglicky psaných novin na Ukrajině. Je zde zodpovědný za provoz a strategický rozvoj společnosti. Do Kyiv Post nastoupil v září 2001 jako ekonomický zpravodaj. Předtím pracoval jako politický a tržní analytik pro BG Capital investment bank, International Center for policy studies a Thomson Reuters. Je absolventem Gdaňské univerzity a Středoevropské univerzity v Budapešti.

17:00

Předpokládaný konec konference a začátek After party