Tato akce již proběhla.

Program

Program

9:00 - 9:15

Zahájení

Kateřina Hrubešová Kateřina Hrubešová

Executive Director

Sdružení pro internetový rozvoj

Kateřina Hrubešová

V reklamě, marketingu a v médiích se pohybuje 15 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupi­telství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Zastávala pozice v PR, marketingu a ve vrcholovém managementu firem. Má zkušenosti jak s nadnárodními společnostmi, tak s neziskovým sektorem. Dnes je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetový rozvoj a řídí profesní organizaci, která určuje trendy na internetovém trhu v České republice.

9:15 - 9:30

Mediatypy - typicky netypicky

Třeskutě objevný ponor do tajů čísel a grafů, které všichni znáte, ale netroufli jste si je dát dohromady. Datová kouzla analytického mága SPIRu Petra Koláře v nezaměnitelně nudném podání předsedy SPIRu Jána Simkaniče ve vás vzbudí nekonečnou škálu emocí a převrátí váš život z rubu na líc. Kamenování povoleno.

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Deník N

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V současné době vede Deník N ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

9:35 - 9:50

Zbořme hradby gheta

Svět on-line médií je chápán jako svět sám pro sebe, oddělený od ostatních médií neprostupnou hradbou. Je na čase zbořit hradby tohoto gheta. Hradby, které společně vystavěli ti uvnitř i ti venku.

Jiří Vítek Jiří Vítek

CEO

Mindshare

Jiří Vítek

Jiří vystudoval Matematicko-fyzikální fakultu, obor Matematické modelování. V prostředí mediálních agentur se pohybuje přes 15 let. V Mindshare měl na starosti postupně oddělení mediálních výzkumů a oddělení plánování. Byl mimo jiné členem prvních metodologických komisí SPIR. Od roku 2009 vede agenturu Mindshare. Zodpovídá tedy i za její rozsáhlou agenturní činnost v oblasti on-line. Od roku 2012 je členem Výkonné rady SPIR, od roku 2014 ve funkci místopředsedy. O důležitosti práce mediálních agentur se snaží při výuce přesvědčit studenty VŠE v Praze i UTB ve Zlíně.

9:55 - 10:15

Vazby mediálního trhu na byznys a politiku

Provázanost médií a mediálních agentur s obchodními a politickými zájmy.

Erik Best Erik Best

Publisher

The Fleet Sheet

Erik Best

Erik Best je původem z USA (narozen v Severní Karolíně). Vystudoval politologii na Georgetown University, ruštinu na Middlebury College a v roce 1987 získal titul MBA na University of North Carolina at Chapel Hill. Profesí novinář, žijící v České republice od roku 1991, a také vydavatel zpravodajského bulletinu Fleet Sheet.

10:15 - 10:45

Coffee break

10:45 - 11:05

Realita trhu 2013 očima online vydavatele: jak růst a nezbláznit se z toho

Po loňské přednášce o růstu pomocí akvizic přidáme tajné rady, jak růst organicky o desítky procent ročně.

Petr Bednář Petr Bednář

Member of the Board and CDO

VLTAVA LABE MEDIA

Petr Bednář

Petr Bednář, absolvent VŠE, v letech 2000-2007 pracoval ve vydavatelství Ringier, kde zakládal online divizi. 2007-2008 působil jako výkonný ředitel ve společnosti Global Inspiration, provozovateli internetové televize Stream.cz. Od roku 2008 do začátku roku 2016 zastával funkci ředitele Online divize v Mladá frontě, a.s., kterou vytáhl mezi nej-větší hráče na českém online trhu. Od února 2016 buduje nově vznikající digitální divizi vydavatelství Vltava-Labe-Media. Dlouhodobě působí ve Výkonné radě SPIRu, v letech 2003-2005 jako předseda Výkonné rady.

11:10 - 11:40

Mediamorphosis aneb proč jsou noviny věčné

Papírové noviny nikdy nepřestanou vycházet. A když to dobře udělají, dokáží vydělávat víc než dosud. Proč je současnost pro média tou nejlepší dobou. Jak a proč se některým vydavatelstvím na světě ohromně daří. A co znamená zázračné zaříkávadlo „digital-first“.

Prezentace bude probíhat v anglickém jazyce.

Juan Señor Juan Señor
Juan Señor

Juan Senor is a Partner at Innovation Media Consulting Group based in London. He is also a Visiting Fellow at Oxford University. As a Partner at Innovation he has directed projects all over the world helping news operations to re-invent their products and stay relevant with shifting audiences. He has worked and advised hundreds of media companies in every continent. His projects with Innovation have won numerous accolades, in particular Best Newspaper Concept and Design in the World and/or in Europe continuously from 2004 to 2011. In 2010 he was listed as one of* 'The World's Leading Innovators' in Journalism and Media*' by journalism.co.uk. Mr. Senor is a highly-sought commentator on the media industry, quoted frequently in leading publications such as *The Economist* and *The Financial Times.* He serves on the Advisory Board of several media companies around the world.He also publishes annually as co-editor of the books Innovations in Newspapers and Innovations in Magazines written on behalf of WAN-IFRA and the FIPP respectively.He is a former journalist and presenter for PBS's NewsHour, *Wall Street Journal *TV and CNBC Europe and served as London correspondent of *International Herald Tribune *Television. His work has been nominated for an EMMY and his television programme, Media Report, was voted by viewers as Europe’s Best Business Programme. He continues to work as a live events and television host and presenter globally.In addition to his passion for the media business, he is a campaigner for disabilities via means of fundraising expeditions to the ends of the earth. He has skied unsupported to the North Pole, crossed the Western Sahara, trekked the Amazon and organised the first-ever expedition to the South Pole of a team with physical disabilities. A Spanish national, he was born and raised in Barcelona and educated in Europe and New York. He is conversant in six languages.

11:45 - 12:05

Směr Karlín! Transformace Economie ve vydavatelství 21. století

Jak z papírového vydavatelství udělat digitálního vydavatele pro příští století? Firmu, která dokáže držet krok se svými největšími konkurenty, jimiž už dávno nejsou ostatní noviny, ale spíš Facebook nebo Google? Economie prochází radikální proměnou svým rozsahem a razantností v Česku zcela unikátní. Kamil Čermák vysvětlí, v čem konkrétně spočívá.

Kamil Čermák Kamil Čermák
Kamil Čermák

Kamil Čermák je výkonný ředitel společnosti BM Management, s.r.o., která se věnuje činnostem v oblasti corporate finance, M&A, corporate management, corporate governance, public relations a marketingu souvisejícím se správou aktiv Zdeňka a Michaely Bakalových v České republice. Kamil Čermák od roku 2005 dlouhodobě vykonával funkce ve skupině ČEZ – do roku 2012 například jako generální ředitel polské dceřiné společnosti ČEZ ve Varšavě a dále jako generální ředitel společnosti ČEZnet, později ČEZ ICT Services. V minulosti také zastával například pozici obchodního ředitele Českého Telecomu. Kamil Čermák je prezidentem Czech Institute of Directors, místopředsedou představenstva společnosti Economia, členem představenstva skupiny LBM a členem správní rady Fondation Zdenek et Michaela Bakala.

12:10 - 12:30

Projekt Stardance: Učíme obsah tančit, jak uživatel píská

Pokud Obsah je král, pak dnešní Uživatel je královna. Jak dostat kvalitní obsah k uživateli přesně tak, jak si to zrovna teď přeje – kdykoliv, kdekoliv, jakkoliv, kamkoliv. Třeba i na papír... Zkušenosti se stavbou nového deníku pro „multiscreenovou budoucnost“.

Jakub Unger Jakub Unger

Head of News

Seznam.cz

Jakub Unger

Zakladatel online deníku Aktuálně.cz a poslední roky CCO společnosti Centrum Holdings. Před rokem Jakubův tým úspěšně rozjel nový Deník Insider, experimentální placený večerník pro čtečky a jiná digitální zařízení. Před příchodem do Centra vedl zpravodajství Hospodářských novin v éře, za níž HN pravidelně dostávaly mezinárodní ceny Media Tenor za vyváženost obsahu.

12:30 - 13:30

Oběd

13:30 - 13:50

Kdopak by se paywall bál

„Lidé si zvykli, že na internetu mají všechno zadarmo. Když po nich budeme chtít, aby za digitální obsah platili, přijdeme o ně.“ Opravdu tento argument platí? Jaké zkušeností mají velká média v zahraničí?

David Slížek David Slížek

Šéfredaktor

Lupa.cz

David Slížek

David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přichází z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.

Martin Vyleťal Martin Vyleťal
Martin Vyleťal

Martin je absolventem Fakulty sociálních věd UK, kde na Institutu mezinárodních studií, vystudoval obor Americká studia. Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal pracovat pro vydavatelství Internet Info. Ve svých článcích pokrývá široké portfolio témat od telekomunikací, přes internetová média, reklamu a e-komerci až po elektronické knihy.

13:55 - 14:15

Webová aplikace (HTML5) jako platforma pro distribuci placeného obsahu.

HTML5 vs. nativní aplikace – univerzální řešení versus síla ekosystémů.

Jan Kovalík

Head of digital content

Active Radio

14:20 - 14:40

Tablety jako platforma pro média

Tablet je prvním digitálním zařízením v historii, které poskytuje možnost číst magazíny tak jak jsou na to lidé po staletí zvyklí a k tomu poskytnout prostor ještě pro něco navíc.

Michal Klíma

Předseda představenstva

VLTAVA LABE MEDIA

14:45 - 15:05

Může subscription, freemium a crowdfunsing spasit monetizaci zábavního obsahu na internetu?

Aplikace inovativních způsobů subscpription, freemium a crowdfunding do monetizace zábavního obsahu na internetu mění nákupní chování uživatelů. Spasí autory, nakladatele a vydavatele? Představení konkrétních příkladů v odvětví hudby, videa a elektronických knih.

Lukáš Janoušek Lukáš Janoušek

Konzultant

MAFRA

Lukáš Janoušek

Od začátku studia na gymnáziu Lukáše fascinoval internet. Začal na něm podnikat v prvním ročníku vysoké školy během studia ekonomie na Univerzitě v Pardubibích. Po několika letech se rozhodl nasbírat zkušenosti ve velkých firmách a nastoupil do brand marketingu společnosti Red Bull, kde řídil online aktivity a měl na starosti mediální kampaně v ČR a na SR. Následně 2 roky vedl marketing v regionu CEE v anglické internetové sázkové kanceláři Jetbull.com, a poté téméř 2 roky řídil kreativní agenturu Comunica. V současné době řídí vlastní firmu iBrands, která provozuje internetové projekty s více, než 4 miliony návštěv za měsíc. V Mafře působí jako konzultant v oblasti strategického rozvoje v rámci zábavného obsahu na internetu.

15:05 - 15:30

Coffee break

15:30 - 15:50

Responzivní web design - experiment, nebo budoucnost?

Česká televize spustila 1. března novou homepage www.ceskatelevize.cz. Přináší nový průrazný koncept zpracování obsahu a prezentace instituce. Celé řešení navíc stojí na tzv. responzivním webdesignu a reflektuje tedy užívání různě velkých zařízení. To stejné chystá televize veřejné služby i pro přestavbu webů ČT24 a ČT sport. Jaké jsou trendy ve světě? Jaké má toto řešení výhody a jaká jsou úskalí? Budou ho další jednoznačně následovat?

Pavlína Kvapilová Pavlína Kvapilová

Journalist, Writer, Presenter, Consultant & Visual Artist – Freelance Former New Media Director at Czech Television

Pavlína Kvapilová

Pavlína se pohybuje v mediální oblasti už 18 let. Své zkušenosti sbírala v největších českých médiích, a to jak jako novinářka, tak i na manažerských pozicích. Mimo jiné působila jako stálá zpravodajka Českého rozhlasu z Bruselu (2003 – 2005), od roku 2007 do roku 2013 pak pracovala pro Českou televizi. Zastávala zde pozici šéfky speciálních projektů na zpravodajské stanici ČT 24, kde se podílela inovaci vysílacích formátů. Byla členkou týmu, který vytvořil Hyde Park ČT 24 – nový kompletně interaktivní pořad v hlavním vysílacím čase a následně byla v televizi i jednou z jeho hlavních tváří. Později se stala ředitelkou divize ČT Nová média. V loňském roce vytvořila pro Karlovu Univerzitu kurz „Televize & Nová média“. Pavlína je aktivní i na mezinárodní scéně. Nyní je na volné noze a svůj čas věnuje žurnalistice, psaní, přednášení, konzultování a výtvarnému umění, zejména kaligrafii.

15:55 - 16:15

Veřejná služba v nových médiích a plány Českého rozhlasu

Český rozhlas slaví 90 let od zahájení vysílání a na internetu působí už od roku 1994. Co obnáší provoz jednoho z největších MP3 archivů na českém webu, služby iRadio? Jak rozhlas oslaví své narozeniny na webu? Jaký má přístup k aplikacím, sociálním sítím a jak se vyplácí prémiový kanál na YouTube? Prezentace o současné nabídce i plánech do budoucna.

Alexandr Pícha Alexandr Pícha

Ředitel Centra Nová média

Český rozhlas

Alexandr Pícha

Alexandr Pícha je ředitel Internetu Českého rozhlasu. Zodpovídá za jeho obsahovou i technickou strukturu a vývoj, včetně multimédií. Metodicky řídí webeditory stanic, kteří vytvářejí obsah webu. Vystudoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor historie, literatura a jazyk. Po rozdělení federace se stal zahraničním zpravodajem České televize na Slovensku. Z Bratislavy odešel do funkce šéfredaktora a pak ředitele Radiožurnálu. V letech 2006–2008 pracoval jako zpravodaj v USA.

Filip Rožánek Filip Rožánek

Editor DigiZone.cz

Internet Info

Filip Rožánek

Filip Rožánek je absolventem Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů. V minulosti pracoval jako šéfredaktor mediálního zpravodajství serveru Česká média, poté přestoupil do Českého rozhlasu, kde působil jako vedoucí internetové redakce nebo analytik strategického rozvoje. Byl členem odborné skupiny EBU New Radio Group. Podílel se na reformách internetového zpravodajství a dětského vysílání, připravil také úspěšný projekt Srpen 1968 na sociálních sítích. V roce 2015 se stal šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media, kde působil až do roku 2018. V současné době vede DigiZone, specializovanou sekci serveru Lupa.cz, věnovanou dění na rozhlasovém a televizním trhu, digitalizaci vysílání a on-line videoslužbám.

16:20 - 16:40

(R)Evoluce digitálního audia

Internet restored the radio star! Služby jako Spotify, Deezer, Pandora, SoundCloud, či on-line rádia spolu s mobily na internetu přináší změnu způsobu poslechu oblíbené muziky nebo mluveného slova. V čem je kouzlo digitálního audia? Jaké jsou výzvy a příležitosti pro mediální domy a inzerenty? Co bude s klasickým rádiem? Jak je na tom ČR a svět?

Lubor Zoufal

Ředitel strategického rozvoje

Active Radio

17:00 - 0:00

After party v atomovém krytu